Inspektoriát | 14.12.2014 14:17

Máme na Letné občerstvení jako od mistra Pohlreicha, nebo spíše jako od lidového experimentátora Ládi Hrušky? Pravda bude asi někde uprostřed. Faktem však je, že servis poskytovaný v oblasti občerstvení na našem stadionu se za uplynulý rok a něco výrazně zlepšil. Aby taky ne, když to mnoho dlouhých let stálo za starou bačkoru a laťka byla opravdu velmi nízko. Dle některých historek to bylo téměř u hranice žaludečních potíží. To je však pryč. Kvalita jídla, poskytovaný servis, šíře nabídky, cena. To jsou hlavní oblasti k hodnocení stadionové gastronomie a pohostinství. Jaká je tedy situace na našem letenském stadionu nyní? Pohledem nás fanoušků Sparty.

Šíře nabídky dobrá, jen ji vyšperkovat
Klobásky v několika variantách, párečky a šunčička od kosti jako fotbalová klasika. Mňam. Koláčky, bramboráky či chleby se škvarkami jako fajn doplnění standardní nabídky. K tomu něco na zobání v podobě tyčí, brambůrků či popcornu. K pití pivko, limo, čaj, káva. Není třeba z nabídky vyjmenovávat úplně všechno. Fanoušek potřebuje mít na fotbale několik jistot. A právě klasické (a očekávané) občerstvení a jeho šířka je jednou z nich. Není třeba dělat v této oblasti skopičiny, ani experimenty. Nicméně i vývoj v oblasti stravování a změny v zákaznických trendech jdou dopředu. Pro děti, které jsou na stadionu stále častějšími návštěvníky, by neuškodilo mít k pití i něco jiného než jen přeslazené limonády. Jedna dvě varianty něčeho zdravějšího k jídlu by také neuškodilo.

Palec nahoru pro kvalitu, ale co vlastně jíme?
Kvalita je mnohdy dost specifická disciplína a individuální pohled- jak z pozice prodávajícího, tak očima konzumenta. Soudě dle reakcí v diskuzích, na fórech, na stadionu i v hospodách šla kvalita pokrmů nahoru. Pochutiny nabízené na stadionu dle všeho chutnají a dřívější občasné příběhy o krátko či střednědobých střevních potížích jsou minulostí. Naopak letenské klobásky bodují i v různých anketách a hodnocení na ostatních fanouškovských webech. Velký palec nahoru. Potvrzení kvality je však v dnešní době spojeno i s dostupností informací pro spotřebitele – odkud klobásy pocházejí, kolik procent masa mají, složení… To zatím chybí. Uvidíme, jak to bude na jaře i v souvislosti s novým zákonem o označování

Hledáme pivonoše
Servis. Počet stánků a výdejových míst na ochozech vzrostl, stejně jako množství „servismanů“ v nich. Ti jsou i rychlejší a ochotnější (například není problém, když má někdo na placení jen bankovky vyšší hodnoty). A že jsou fronty? Pokud se na začátku přestávky vyvalí z hlediště několik tisíc hladových a vyprahlých lidí, je jasné, že prostě nějaká fronta bude. Alespoň je v ní čas na seznámení se s novou láskou, probrat výkony rudých koní, či najít další přátele a parťáky na výjezdy. Limitem je i kapacita ochozu, jeho uspořádání a velikost. Kdo chce brblat, bude brblat vždycky. V této oblasti ale není příliš proč. I když…. Proč z hlediště opět zmizeli pivonoši? Budeme mít někdy fans kartu sloužící k placení, kdy u stánku místo tahání prkenic a hledání drobásků jen přiložíme kartu a pípneme?

Zadarmo to asi nebude
Ceny a jejich správné nastavení jsou vždycky bruslením na tenkém ledě. Češi by chtěli všechno zadarmo a vše je pro ně drahé. Ceny jsou také věc osobního názoru, který u každého asi nejvíce záleží na velikosti peněženky, ochotě kupovat a aktuálním rozpoložení. Kdo si dá před zápasem v hospodě deset piv, toho asi na stadionu chuť na klobásku přepadne nehledě na cenu, a i kdyby nechtěl :-) Výše cen v pohostinství však do jisté míry určuje zájem zákazníků. Zdá se, že to je na Letné asi vyladěno dobře. Fanoušci mají zájem a občerstvení kupují a provozovatel asi též nějakou kačku vydělá. A pokud je to pro někoho drahé, je tu ostatně vždy varianta si doma zabalit do kapsy housku se salámem a o přestávce si ji vychnutnat.

Index fan spokojenosti:80 % (velmi dobré)

Jak ho naplnit na maximum?

- Pár zdravějších alternativ v nabídce
- Uvádění informací o původu nebalených potravin (na stadionu, na webu)
- Speciální tématické nabídky na zápas (fotbal je kromě záminky i zábava)
- Vyšperkování drobnostmi (např. pivonošky)

To byl první díl seriálu z dílny stadionových inspektorů. (Jasně, podivný název, ale co. Lepší jsme nenašli a Láďa Hruška je prostě fenomén :-) ). V dalších týdnech se podíváme na zoubek oficálnímu Fan shopu, klubovému webu a dalším komunikačním kanálům či zápasovému magazínu. Prostě všem oblastem, které jsou pro fanoušky důležité. Sledujte SF web!

Rozhodně však nemáme patent na rozum, ani nemáme ambici mít pravdu. Prostě to takto v oblasti občerstvení jen cítíme, jako obyčejní fanoušci a návštěvníci letenského chrámu. Také se říká „Hlas lidu, hlas boží“, proto bychom vás chtěli vyzvat, abyste i vy pozvedli svůj hlas a v diskuzi napsali svůj názor, zajímavý postřeh, konstruktivní nápad, či prostě cokoliv. Nikoliv jen a kvůli nám, ale především klubu a jeho zástupcům. Věřte, že to tady pozorně čtou a určitě i je zajímají další díly tohoto seriálu :-) Třeba zpětná vazba pomůže v dalším vylepšování služeb fanouškům. Vždyť každý jsme takovým stadionovým inspektorem :-))

Stadionoví inspektoři

Inspektoriát | 14.12.2014 14:17 Vstoupit do diskuze
41