Inspektoriát | 11.02.2015 20:14

Zkoumali jsme pihy na kráse programu Sparta do toho!. A co myslíte? Jsou tam!

Co očekáváme od zápasového bulletinu, magáče, programu? Kompletní servis v podobě statistik, faktů a zajímavostí k utkání a hráčům. A potom už „jen“ zajímavosti a netradiční pohledy nejen do klubového zákulisí. To vše v úhledném a atraktivním balíčku s nápisem „Co jste jinde (rozuměj na internetu) ještě nečetli.“ Naplňuje to magazín Sparta do toho? Tak určitěěěěěě. Tady bychom mohli s hodnocením skončit. To ale neuděláme. Má totiž i své viditelné pihy na kráse.

Palec nahoru a ještě výš
Sparta do toho! má silný koncept, pevnou strukturu a zajímavý obsah, který přesně naplňuje představy čtenářů. To je bez debat. Jeho největší síla je „paradoxně“ v tom, co je v dnešní době pro tištěná periodika to úplně nejtěžší. Schopnost svým čtenářům nabídnout a v zajímavé formě doručit nové informace, které ještě nebyly jinde publikovány. V každém ligovém čísle jsou to rozhovory nejen s hráči A týmu, přitažlivou formou zpracované seriály se spoustou informací i netradičních pohledů (nyní např. historie stadionu, dříve slavné zápasy) či představovačky klubových legend, bývalých hráčů a jubilantů. A pokud chceme před, během či po zápase zjistit nějakou tu statistiku, je vše rychle po ruce. Velmi sympatický je i kapesní formát, kvalitní papír, hezké fotky i čisté grafické zpracování. A také cena. Dostat za cenu nižší než stojí jedno pivo kvalitní sparťanský časák je prostě výhra!

Pár masařek se však najde
Sparta do toho! má 84 stran. A teď se podržte. Minimálně 20 z nich, tedy nejméně čtvrtina obsahu, je vždy zaneřáděna reklamou. Má prezentace v magazínu pro partnery a klub opravdu takovou cenu a přínos, aby nemohla ustoupit více Spartě a informacím? Nabízí se přeci mnohem více lepších a zajímavějších možností, míst a cest, jak se/je v souvislosti se Spartou prezentovat. Navíc směrem k podstatně více zákazníkům než je těch 300-350 (?) čtenářů bulletinu. K reklamám připočteme velké množství fotomateriálu a už si říkáme, že poměr „ke čtení“ versus „k přeskočení“ by mohl být o něco přívětivější směrem k informacím. Co třeba vyhodit pár reklam a přinést rozhovory se zástupci vedení, či „řadovými“ zaměstnanci klubu? Určitě mají co říci, dají k dobru nějaké perličky z každodenního chodu klubu a zajímavé bude i jejich jiné pohledy na ten fotbalový kolotoč.

Dost slabě potom vyznívá část věnovaná fanouškům. Většinou je to o jedné, maximálně dvou stranách. V každém vydání ale najdeme text psaný jako přes kopírák. O fotbalovém fans turnaji některé z poboček Fan clubu. Stačí jen vyměnit jména a názvy měst a poboček. Nuda, šeď, zív, zív. Na konci každého textu je již tradiční poděkování panu Obdržalovi. Asi povinnost, či pravidlo pro uveřejnění článku? :-) Vsadili bychom barák na to, že v prvním jarním vydání Sparta do toho bude stránka o turnaji pořádaným Lovosicemi. Nebo opět dojde na reportáž z plesu Fan clubu Neratovice? :-) K tomu v každém vydání jedna strana zaplácaná přehledem poboček Fan clubu a kontaktů na jejich předsedy. Jo dobrý a užitečný (alespoň pro někoho), ale každé vydání?! Přitom se toho v prostředí fanoušků Sparty děje tolik zajímavého…… Bohužel se tak i tyto fans stránky řadí k balíčku „přeskočit“. Škoda.

Takže dneska takto.....

Index fans spokojenosti: 80 % (velmi dobré)

Jak ho naplnit na maximum?
- Méně reklam a více informací
- Větší pestrost materiálů v části Fanoušci
- Dát prostor i nefotbalistům z klubu

Tradičně na závěr zdůrazňujeme, že nemáme ambici mít svatou pravdu. Takto to „jen“ jako fanoušci cítíme a vnímáme. Máte jiný názor? Pozvedněte i vy svůj hlas v diskuzi! Napište zajímavý postřeh, konstruktivní nápad, či prostě cokoliv. Každý je stadionovým inspektorem!

A díky za příval vašich pozitivních ohlasů k této aktivitě. To nás baví! :-)

Čemu se podíváme na zoubek příště?

Stadionoví inspektoři

Předchozí díly:
Stadionoví inspektoři: Fan shop

Stadionoví inspektoři: Občerstvení

Inspektoriát | 11.02.2015 20:14 Vstoupit do diskuze
15