Stadionoví inspektoři: Magazín Sparta do toho!

<< Zpět na článek

Diskuze k článku


Přidej nový komentář
jhs 
Magazín

11.02.2015 21:55

Mně se magazín taky velice líbí. Začnu mínusy. Určitě je to zmiňovaná část s fanoušky, pořád to samé. Reklamy by mi tolik nevadily, ale nemuselo by jich být tolik. Plusy. Rozhodně množství článků(předešlý zápas, následující, tabulky, statistiky, rozhovory, historie, seriály atd. Mě se líbí když je tam hodně fotek, ale aby tam nebyly ty co jsou třeba už na webu či sociálních sítích. Rozhodně kvalita materiálu a zpracování a velikost. Na zlepšení? Větší odkaz fanoušků-> to co bylo napsáno či i rozhovor s někým např. jeden za půlsezónu. Již zmíněné rozhovory s osobami, které neoblékají kopačky, ale můžeme je vidět či slyšet při zápase. Určitě se zde objeví ještě daleko více připomínek. Teď si po dlouhé době od posledního magazínu už na spoustu věcí nevzpomenu. Magazíny věnuji vždy dědovi a tak už je nemám při ruce. ..


pavel.procházka 
300-350 (?) čtenářů bulletinu

12.02.2015 08:16

To jako že se prodá 300-350 kusů na zápas??? To by byla hodně pozoruhodná cifra.


Kocek 
Obrovská ostuda je distribuce

12.02.2015 09:01

Před loňskou sezonou jsem si magazín předplatil, s jeho obsahem nemám problém, reklamy beru jako nutné zlo a jistý finanční přínos do klubu, takže tady vše v naprostém pořádku a ve srovnání s magazíny jiných klubů u nás jasně vedeme (dokonce bych se jej nebál srovnat s vyspělou Evropou). ALE, několikrát jsem marně psal do ZC, proč mi magazín přijde vždycky až PO aktuálním utkání, a bohužel bez odezvy. Nechápu, proč nemohu mít magazín ve schránce 3-4 dny před utkáním, po zápase jaxi ztrácí aktuálnost. A druhá věc, co mě trochu zarazila, byla absence informace od ZC že mé předplatné končí tehdy a tehdy a zda mám zájem o jeho prodloužení. Díky tomu už magazín nekupuju...


recchi 
Index spokojenosti

12.02.2015 10:52

Hodně vysoký Index spokojenosti 80% a tragická prodejnost = podivná rovnice.


eis 
Díky za kritiku

12.02.2015 11:57

Ahoj všem, díky za kritiku i zpětnou vazbu na magazín. ad prodejnost: Magazín mám na starosti od ledna 2012, tedy tři roky. Od té doby se průměrný prodej výrazně navýšil. Zatímco na jaře 2012 byl průměrný prodej 285 ks na zápas, o rok později to bylo 479 ks. Na podzim 2014 byl průměrný prodej 510 ks a během jarní části mistrovské sezóny to bylo 747 ks (nejvíce na derby a poslední zápas s Jihlavou, obojí přes 1000 ks). Na podzim 2014 jsme se pohybovali s prodejem kolem 650 ks na ligové zápasy. Během jara hrajeme doma opět derby a s Plzní, takže se průměrný prodej opět navýší + do toho můžeme započítat prodej při předkolech LM a zápasy v EL. Zhruba 500 fanoušků má zlatou permanentku, což znamená dalších 500 magazínů na zápas. ad distribuce: Od ledna 2012 se navýšil výrazně počet prodejců pohybujících se v okolí stadionu. Úspěšný, co se týče prodeje, je stánek před fanshopem, u kterého se prodá cca 200 ks na zápas. Od podzimní části této sezóny jsou magazíny na stáncích s občerstvením, takže si ho můžete koupit i během zápasu, pokud to nestihnete při příchodu na stadion. Zkoušeli jsme také, aby prodejci chodili během zápasu nebo poločasové přestávky na ochozech nebo přímo na tribunách a prodávali, ale nemělo to úspěch. Co se týče předplatného, tak to bylo zrušeno před startem této sezóny z jednoduchého důvodu - byl o něj čím dál menší zájem a počet předplatitelů každý rok klesal. Problém s dodáním až po zápase - chápu, že by bylo mnohem lepší, aby každý předplatitel měl magazín doma několik dní před zápasem, ale nebylo to možné. A to z toho důvodu, že magazín se snažím dělat co nejaktuálnější, takže 3-4 dny před zápasem teprve odchází do tiskárny, která nám ho doručuje den před nebo až v den zápasu. Z tohoto důvodu nebylo nikdy možné, aby ho měl každý z vás v předstihu ve schránce. ad inzerce: Inzertní prostor v magazínu mají ti partneři a sponzoři, kteří to mají ve smlouvě s klubem. Stejně jako v případě prostoru na panelech kolem hřiště, na webových stránkách atd. Partneři inzertní prostor v magazínu vyžadují i z toho důvodu, že SDT! považují za atraktivní komunikační kanál směrem k fanouškům. Jeden magazín nepřečte jen ten, co si ho koupil... ad větší prostor fanouškům: Souhlasím s kritikou, že akce fanoušků a podobné materiály mají mít prostor v magazínu. Za poslední tři roky jsem několikrát žádal fanoušky o spolupráci na sociálních sítích nebo i prostřednictvím článku na sparta.cz. Povedlo se realizovat několik reportáží (z Londýna, z Bratislavy...:), fotky malých sparťanků, různé ankety, názory na Twitteru atd. Všem fanouškům, kteří se do toho zapojili, jsem za jejich ochotu a snahu vděčný. Nepamatuji si ale, že by někdo z fanoušků sám od sebe napsal/poslal reportáž nebo fotografie s tím, že by je rád měl v magazínu. Ta možnost tu byla, je a bude (aspoň za mého působení ve Spartě). Zveřejňování článků o činnosti poboček Fanclubu je součástí dohody mezi klubem a Fanclubem. Když jsem magazín před třemi roky přebíral, napsal jsem článek na sparta.cz, aby se fanoušci vyjádřili k tomu, co se jim líbí/nelíbí, co v SDT! chtějí/nechtějí. Stejně tak to můžete udělat kdykoliv i teď nebo v budoucnu. Ne jen na základě nějaké výzvy na webu nebo sociálních sítích. Ještě jednou díky za zpětnou vazbu a kritiku. Ondra Eisner


Kocek 
re: Díky za kritiku

12.02.2015 12:43

Za mě díky za odpověď, pro mě byl vždycky největší problém "kam s ním". A to zejména v letních měsících, kdy je člověk na fotbale jen v tričku a kraťasech a magazín bohužel během zápasu a třeba i po něm (hospoda) nemá kam dát...


pavel.procházka 
re: Díky za kritiku

12.02.2015 14:59

Díky za konkrétní čísla o prodejnosti. Pro mě osobně - jsou sice skoro dvojnásobný proti 300-350, ale furt trochu neuvěřitelný. Nicméně to je dáno mou, očividně zkreslenou a asi i naivní, představou o prodejnosti. Myslel jsem, že když přijde např.10.000 lidí, prodá se ca.3.000 SDT. A i to bych asi považoval trochu za neúspěch. Každopádně z těch čísel jsem aspoň trochu nahlíd do reality. Ta má navíc zjevně vzestupný trend, k čemuž lze gratulovat.


CapaTom 
re: Díky za kritiku

12.02.2015 20:23

Velká pochvala za odezvu! Nestává se, že by někdo z klubu tady reagoval..... Tak by to mělo být.


Gabra 
..

12.02.2015 12:28

Ondro, díky za Tvou odezvu. Takhle si představuji komunikaci klubu s fans. Reagovat na dané téma hned a veřejně. Třeba se tu strhne větší diskuse, která bude mít i pro Tebe pozitivní přínos.


Radek-G1 
Formát je fajn, ale....

12.02.2015 13:28

Musím uznat, že vzhled magazínu Sparta do toho! je velice pěkný a dosti reprezentativní. Ale možná právě to je zároveň i jeho slabinou. Velikost je myslím super, ale tím, že je tištěn na vysokogramážním papíře (hlavně obálka), je poněkud neskladný a stává se z něj v ruce čtenáře taková neforemná bichle. A jak zde již zaznělo....Kam s ním v létě, kdy mám na sobě šortky a tričko? Dát ho do kapsy, tak vypadám, jako když pašuju ruční granát! :-) Možná by nebylo od věci trochu ubrat na papíru. Někdy méně znamená více.


eis 
re: Formát je fajn, ale....

12.02.2015 14:59

Při téhle poznámce mě napadá, na kolik částí asi skládali program na Dukle, dokud měli ten svůj novinový formát :) Před dvěma lety jsme změnili gramáž papíru na vyšší, protože původní gramáž často způsobovala, že některé fotografie, které nebyl v nejvyšší kvalitě, se buď tiskem zdeformovaly, nebo byly stránky průsvitné. Mně osobně to hodně vadilo, i proto se gramáž zvýšila, což znamená, že výsledek je kvalitnější. V Bernu měli program ve formátu menším než A6, bylo tam asi dvacet stran a z toho 2/3 inzerce. To už byl skutečně kapesní leták... :)


soty66 
Fan cluby

12.02.2015 16:49

Když k nám přijede na akci(turnaj,Dětský den,beseda) předseda Fan clubu pan Obdržal a doveze ceny a propagační materiál od Sparty,které i pak sám předá,tak je myslím slušnost mu za to i veřejně poděkovat.Navíc jsme v loňském roce díky němu,měli na těchto akcích možnost vidět všechny poháry,které Sparta v roce 2014 získala(liga,pohár,superpoh r).Což je bomba.Takže poděkování není v žádném případě povinnost či pravidlo pro uveřejnění článku.


CapaTom 
re: Fan cluby

12.02.2015 20:30

Viz. příspěvek Sotyho si myslím, že poděkování je zcela na místě. Když někomu na turnaj někdo seženy ceny, doveze poháry atd. tak poděkování mne připadá logické... Moc té poznámce o děkování nerozumím. Vy by jste za to nepoděkovali???


Máza 
re: Fan cluby

20.02.2015 17:24

Mám na to naprosto stejný pohled jako soty66 a Capa Tom,protože nepoděkovat předsedovi za jeho snahu i cestu do místa dění by mi rozhodně přišlo minimálně nezdvořilé.Stejně jako to, že by se pořádané akce poboček neměly v magazínu objevovat.Je to vlastně takové malé poděkování organizátorům,protože pokud někdo takovou akci někdy pořádal,pak velice dobře ví, kolik úsilí to stojí.My v Lovosicích máme svého Sváťu, když už jsme tedy byli v příspěvku zmiňováni,který je bez nadsázky k nezaplacení,a jsme za něj také patřičně vděční.I pro něj samotného je po té zveřejnění v magazínu jistou odměnou za to,co dělá.To samozřejmě platí i o ostatních pořadatelích...Všem obrovský dík!!! SPARTA !!!


CapaTom 
SDT

12.02.2015 20:35

Časopis mne přijde na velmi dobré úrovni. Zvlášť zajímavosti z historie mám hodně rád. Ať už to byl stadion, nej utkání Sparty, "zpátky do minulosti" atd. Jinak jak už bylo výše napsáno, nějaký ten rozhovor se zaměstnancem apod. by byl určitě přínosem...