SimiX | 15.01.2010 19:19

Naši první cestu mimo Prahu za Sparťany v roce 2010 jsme si s kamarádkou naplánovaly na kondiční soustředění ve Špindlerově Mlýně. Stesk po fotbalistech byl veliký, a tak s druhou nejvěrnější fanynkou vyrážíme na hory ve čtvrtek ráno z pražského autobusového nádraží. Cesta zasněženou krajinou trvá necelé tři hodinky, a tak těsně po poledni dorazíme na místo.
Z konečné stanice autobusu hned míříme do zamluveného hotýlku a cestou míjíme zotavovnu, ve které jsou ubytovaní naši miláčci. Všude je zatím klid a tak si o několik desítek metrů dál rychle vyzvedneme klíče od našeho pokoje, převlékneme se do teplého a po domluvě s několika členy oficiální výpravy se vracíme zpět ke Sparťanům.

Když přicházíme k hotelu fotbalistů, vidíme je vycházet ven. Odpolední plán přípravy obsahoval rozdělení na dvě části, kdy jedna skupina složená z mladších hráčů vyrazila na trať pod vedením Martina Haška na běžkách. Druhá běží podobnou trasu po svých a cíl všech je Medvědín. My dvě si ale netroufáme ani jednu skupinku doprovázet do hor, a tak se raději na kus řeči zastavíme se členy realizačního týmu Sparty. Z několika minut se rázem stává hodina, pomalu padá tma a my se přesouváme na nedalekou cestičku, kudy se budou vracet unavené hvězdy.

Po chvilce už k nám sjíždí první odvážlivci Luboš Hušek s Milanem Švengerem a je na nich vidět, že mají sjezd na běžkách celkem v malíku. Jsou také první, kteří mají čtvrteční venkovní program za sebou. Daleko za nimi postupně přijíždějí ostatní. Někteří celkem obratně jedou na běžkách, jiní volí mnohem pomalejší způsoby dojezdu do tepla. Bohužel pro nás potkáváme jen necelou polovinu hráčů, zvlášť ti starší na odpolední běžky nešli a vraceli se až později po jiné trase. Jsme ale hned pozvány na páteční setkání týmu s novináři, a to samozřejmě s radostí přijímáme. Poté se už pomalu vracíme do horské chatičky, kde máme pokoj. Pořádně promrzlé z celého odpoledne na sněhu zamíříme do útulné restaurace, kde si dáme vydatnou večeři, něco teplého na zahřátí a pak už hurá na pokoj poslechnout si ve sportu o navrátilci Liboru Sionkovi.

Druhý den ráno, hned po snídani odevzdáme klíče a vyrážíme zpět za Spartou. Páteční program zahrnuje převážně kondiční trénink a silové běhání se zátěží ve sněhu, to vše za přítomnosti novinářů. Hned se zařadíme mezi ostatní, snažíme se působit nenápadně:) a každého fotbalistu si pečlivě fotíme v několika situacích. Ani nám nevadí sněhové závěje a rády šplháme na co nejlepší místo pro fotky. Někteří hráči nás již poznávají a tak nás pozdraví, nebo nám aspoň zamávají. To vše pod přísným dohledem Josefa Chovance. Trénink vede společně s dalšími dvěma Martin Hašek, který nás zaujme svými jazykovými dovednostmi. Není pro něj problém přecházet z češtiny do plynulé ruštiny, do němčiny nebo do slovenštiny. Pro každého zahraničního hráče má slova povzbuzení v jeho rodné řeči.

Po více než hodině běhání je vidět, že už toho hráči mají plné nohy a tak dopolední trénink pomalu končí. Kluci si dají ještě poslední pomalejší kolečko kolem hotelu, nejmladší se vrátí sebrat pomůcky a náčiní a už míří za mazáky a novináři do hotelu. Plná sestava našeho týmu vchází do haly a Tomáše Řepku s Jirkou Kladrubským čeká ještě na závěr pobytu tisková konference. Hned po ni následuje oběd a pak už si hráči pomalu začnou balit a vrací se do Prahy.

Ani ne týdenní pobyt ve Špindlerově Mlýně prý dopadl nad očekávání. Sparťané si teď pár dní potrénují v Praze a v sobotu 23. ledna je čeká první letošní dvojzápas s Loko Vltavín. Tam by asi žádný fanoušek trpící abstinenčními příznaky neměl chybět. Vždyť také může poprvé vidět pár nových hvězd našeho nejmilovanějšího klubu v akci. Já si sobotní přípravný dvojzápas rozhodně ujít nenechám!