acskncl | 10.04.2016 07:56

Po výhře v Římě, je nám vylosován tento španělský tým a začínají úvahy, zda vyrazit a jak. Před derby s židem v hospodě probíhá úvaha o cestě autem, ale při dané vzdálenosti to ve mně nevzbuzuje nadšení a tak doufám, že Sparta udělá letadlo na otočku.

Sparta jak známo na fanoušky jeb** a tak se nic nekoná. Letět individuálně a zařizovat si několik přesunů, na to sem línej a navíc ne dostatečně jazykově vybaven, tak úvaha o výjezdu padá. O velikonočním víkendu narážím na přijatelnou nabídku jedné cestovky na letecký zájezd, kde se o nic nemusím starat a tak sonduji mezi kamarády zda by se někdo přidal. Nakonec se přidává Alice a Dan a tak je rozhodnuto, že se do Španělska vyrazí.(Oběma díky za parádně propařený výjezd) Teď již stačí zajistit nějaká ta eura a svačinku na cestu

Ve čtvrtek v časných ranních hodinách vyrážíme směr Berlín, kam po lehce adrenalinové jízdě dorážíme včas. Při odbavení nás zaráží, že po nás nikdo nechce občanku, nebo pas, zřejmě jsme si už rovni s uprchlíkama, a tak na cestování dokladů netřeba :-) Zakupujeme lahvinku na kuráž a hurá do letadla.

Po příletu do Barcelony si čekání na půjčení aut krátíme konzumací pivka. Cestu komplikují technické problémy na jednom z aut a než se telefonicky vyřeší co dál, někteří navštěvují nedaleký stadion Espaňolu. Vracíme se na letiště, kde proběhne výměna auta a hurá směr Castelló de la Plana , kde po ubytování a spršce vyrážíme na pivko. Pak následuje přesun do Vila-realu, kde parkujeme kousek od stadionu.

Před stadionem je spousta četnictva, které bere některým nic nedělajícím fanouškům lístky a tím možnost jít na zápas, jiné zase pořadatelé nepouští neb fotí před stadionem.V jedné hospůdce dáváme pivka a nějaké ty kořalky, zakupujeme poslední půlené šály, dáváme další maxi pivko(0,75 l) a hurá na fotbal. Na stadion mě nepouští s foťákem ani samolepkami. Následuje výstup po nekonečném schodišti až na nejvyšší bod města, kterým je sektor hostů.

V sektoru se schází něco mezi 300-400 ACS a překvapivě zde není zastoupena mladší část Sparťanů. Fandí se celý zápas ač není megafon ani buben dle mého velice dobře. Slečna A. byla tedy po zápase názoru, že u některých mohl být ten fanatismus mnohem větší. Možná to chtělo se více smrsknout k sobě a nebýt tak roztahaný po celém sektoru. Těžko říct, jak nás bylo slyšet v TV, každopádně je jasné že vysoké plexisklo slyšitelnosti zrovna nepřeje.

Zápas nezačal zrovna šťastně, kdy po dlouhé malé domů David Bičík zaváhá s odkopem a trefuje nohu domácí exotické posily a hned z kraje prohráváme. Během zápasu svou chybu mnohokrát odčiní kdy chytá několik 100% šancí domácích, které vznikají hlavně po individuálních chybách hráčů Sparty. Jakub Brabec dává v závěru poločasu gól, v sektoru vypuká obrovská radost, a nekazí jí ani další gól domácích tentokrát po podklouznutí Kováče. Další pohromu Bičas nedovolí a tak si Sparta odváží nadějný výsledek. Tak snad i přes „mírné komplikace“ v sestavě chlapce doženeme k dalšímu postupu.

Po zápase navštěvujeme krátce místní bar, kde potkáváme známe fanouškovské tváře, následuje přesun do místa ubytování a v irském baru zapíjíme nadějný výsledek až do pozdních nočních hodin. Budík nás v 9 hodin vyhání z pelechu, následuje čeká vydatná snídaně a přesun do Barcelony. Zde parkujeme u stadionu místních nekopů a jdeme navštívit jejich stadion. Po prohlídce se část výpravy vydává do restaurací a zbytek do centra města. Po příjezdu na letiště zakupujeme opět lahvinku na kuráž, letadlo má zpoždění a tak se její dno docela přibližuje :-D

Let do Berlína dopadne dobře,(tentokrát jedna kontrola dokladů byla) cesta do Prahy, je už bez adrenalinových zážitků, neb řidič si vzal tentokrát lepší dopink  a tak jsme krátce před 4 ráno zpět v matce měst. Byl to parádní výjezd a kdo nebyl může litovat.

acskncl

Villarreal CF - Sparta Praha 2:1 (1:1)

Branky: 3. a 63. Bakambu - 45.+4 Brabec.

Rozhodčí: Hategan - Sovre, Gheorghe (všichni Rumunsko).

ŽK: Jaume Costa - Brabec, Matějovský, Costa.

Villarreal: Asenjo - Gaspar, Bailly, Ruíz, Jaume Costa (77.Marín) - Suárez, Trigueros, Soriano, Castillejo (62. Baptistao) - Bakambu (83. Lopéz), Soldado. Trenér: Marcelino.

Sparta: Bičík - Brabec, Holek (28. Kováč), Costa - Dočkal, Frýdek, Matějovský, Mareček (88.Lafata), Krejčí - Konaté, Juliš (73. Fatai). Trenér: Ščasný.