Právní kroky učiněné po zápase v Hradci Králové

<< Zpět na článek

Diskuze k článku


Přidej nový komentář
becici 
Pěkný:-)

24.07.2010 01:36

Tleskám. Jen tak dále.


majk 
re: Pěkný:-)

24.07.2010 10:10

souhlas. Chvála....


jardys 
Vyfoť si svého poldu.

24.07.2010 07:08

Výše uvedené kroky chválím a vítám,a protože bych rád přispěl k dané věci,dovolím si přijít s nápadem,jak dostat ještě více pod drobnohled ty co mají pomáhat a chránit.Při zákrocích PČR vzniká spousta fotek, videí,ale třeba na tomto webu se jich nakonec až tolik neobjeví,proto bych se přimluvil za samostatnou rubriku z těchto zákroků,kde by případně šlo i hlasovat o TOP zákrok výjezdu,či tak něco.Domnívám se,že mnohá fota,videa by mohla být případně i součástí podaných žalob.Jako fanoušci jsme bedlivě monitorováni PČR,tak co udělat v rámci vyvážení,ale v obráceném gardu něco podobného?


hkpc 
proč?

24.07.2010 10:03

Pročpak jste smazali příspěvky? Člověk vám chce poradit, aby to bylo k světu a dočká se jen opovržení, nadávek... čekal jsme spíš otázku co ještě je v těch papírech špatně.. tedy odbornou debatu... vy si totiž všechno berete strašně osobně.... .-) no nic, když není zájem... tak není, no


Ludva 
re: proč?

24.07.2010 10:05

Co to tady meleš o příspěvcích fízle?:)


palec 
re: proč?

24.07.2010 13:06

konečně si pochopil, že tu o tebe nikdo nestojí. Jdi si smrdět třeba na policista.cz tam se určitě v diskuzích s kolegy dostatečně vyřádíš


gero 
re: re: proč?

24.07.2010 15:34

On je fízl ?


pohadkar 
Chachaři

24.07.2010 10:45

Je to sice trochu mimo téma, ale ve čtvrtek proběhla schůzka mezi zástupci Ultras Baník a CHzB s vedením. Mimo jiné prosazují, aby hostující fanoušci nebyli šikanovaný stejně jako oni při výjezdech a chtěj pro hosty zrušit předprodej lístků v jejich městě a zrušit tak i uvádění osobních údajů na vstupenku. Dočasně Ultras a CHzB upustili od bojkotu a na zápas se Slavií půjdou přímo na Bazaly podpořit svý hráče. Pokud ale bude vedení zbytečně dlouho prodlužovat požadavky, tak v dalším průběhu sezóny vstoupí do avizovanýho bojkotu.


Zigáč 
PDF

24.07.2010 11:29

Kromě vzoru Trestního oznámení, dávejte ostatní dokumenty do PDF (ten první je ve wordu).


Heiselpapier 
Potlesk

24.07.2010 12:25

Výborná aktivita, jak jsem ze začátku váhal se vstupem do OS, tak si teď jsem jistý, že se k němu přidám. Jen by mě zajímalo, je-li právně napadnutelné omezování osobní svobody na většině výjezdů, kde fanoušky proti jejich vůli policie vede kordonem ke stadionu, bez ohledu na to kam chtějí oni, nepouštějí lidi pomalu ani na záchod, do obchodu, případně na prohlídku města :) To by se mělo řešit taky, protože je to nechutná buzerace nejhoršího kalibru, která probíhá i za úplně poklidných výjezdů, kde se nic neděje (loňské Budějovice).


Uriel 
Podle mě je to k ničemu

24.07.2010 12:57

Tuhle stížnost si velitel zásahu bez problému obhájí při případném soudním řízení atp. Beztak Policie při rizikových zápasech koná dle příkazů zhora, čili šance na úspěch OS je prakticky nulová. Dle mého názoru je postup Policie proti fanouškům na výjezdech do velké míry i díky nečinnosti zadržených. Co jsem viděl to policejní video z Hradce, tak všichni z busu se nechali ochotně, bez náznaku odporu spoutat a lehnout si čelem k zemi. Což moc nechápu. To samé platí i při doprovodu na stadion. Potom právě Policie získává pocit, že si může dovolit vše. Myslím, že by se mělo protestovat na místě a případně se pustit s PČR do střetu. Samozřejmě že by policie vyhrála a výsledkem by bylo několik zatčených a rozbitých hlav, ale pak by se s tím dalo u soudu něco podnitnout. Takhle pokud si všichni jak ovečky lehnou na zem, nechají se perlustrovat a následně odvést na vlak, tak z pohledu Policie a státního zastupitelství proběhlo vše v naprostém pořádku a v souladu se zákonem. Když povstání, tak pořádnej RIOT!!!!


palec 
re: Podle mě je to k ničemu

24.07.2010 13:02

jasně a za ten tvůj riot si jít následně sednout? Útok na veřejného činitele § 155 (1) Kdo užije násilí a) v úmyslu působit na výkon pravomoci veřejného činitele, nebo b) pro výkon pravomoci veřejného činitele, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta. (2) Odnětím svobody na jeden rok až pět let bude pachatel potrestán, a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 se zbraní, b) ublíží-li takovým činem jinému na zdraví, nebo c) způsobí-li takovým činem větší škodu. (3) Odnětím svobody na tři léta až deset let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví. (4) Odnětím svobody na osm až patnáct let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 smrt. K § 155 Násilím se zde rozumí především fyzický útok vůči člověku, může však jít i o násilí vůči věci, patřící veřejnému činiteli (např. rozbíjení jeho automobilu). K pojmu veřejný činitel srov. § 89 odst. 9, čin spáchaný se zbraní - viz § 89 odst. 5 a výklad k němu. V praxi se často jedná zejména o najíždění automobilem a příslušníky dopravní policie apod.


palec 
re: re: Podle mě je to k ničemu

24.07.2010 13:04

nehledě na to, že by to bylo určitě klasifikováno jako útok na veřejného činitele v organizované skupině. Pak je sazba ještě vyšší.


acskncl 
re: re: re: Podle mě je to k ničemu

24.07.2010 13:55

Ted uz neni verejnej cinitel ale uredni osoba....


recchi 
re: re: re: re: Podle mě je to k ničemu

24.07.2010 15:13

uriel - ten aktivní odpor by byl možná vhodný pro lidi, co ty případné střety berou jako adrenalinový sport.I se všemi riziky. V tomto případě asi jde spíš o ochranu obyčejných fanoušků, v mnohých případech ještě polodětí, kteří se chtějí identifikovat se Spartou, rádi se houfují, vyhledávají společnost soukmenovců a pak se, mnohdy poprvé v životě, ocitnou tváří v tvář policejní brutalitě a aroganci. A to naprosto nevinně. Pro mnohé z nich je to šok, kterému se budou chtít v budoucnu za každou cenu vyhnout. Pak je těžké lákat je na nějaké společné akce, společné výjezdy apod.


Uriel 
re: re: Podle mě je to k ničemu

24.07.2010 18:33

Tak ty už to bereš moc do hloubky:D. Tím riotem bylo myšleno spíš klást aktivní odpor, než zautočit na Policii jako první. Když by ti ultrasáci odmítli vystoupit,tak by pro ně čerti museli do autobusu. Pak už záleží na každém, jak se k tomu kdo postaví,nechat se vytáhnout a spoutat jak nejhorší zločinec a ještě se na to pak podívat ve zprávách...Při případném střetu by si potom obžaloba s těmi paragrafy jak uvádíš,ani neškrtla. Naopak.Solidní právník by jí roznesl na kopytech(omezování osobní svobody, zneužití pravomocí...atd).Primárně mi ale šlo hlavně o to,nenechat se takhle buzerovat,aby se pak policie nemohla na youtube chlubit,jak udělala ze spartanů poslušné beránky...


dombas 
dobře Vy...

25.07.2010 00:07

..tleskám podobný iniciativě!!


Sayrayt 
Pár připomínek

25.07.2010 22:19

1) Že Vás nahnali do dvou autobusů je samozřejmě prasárna, ale počet autobusů PČR neovlivní, to je věc pořadalele. Každopádně tady souhlasím, i když je pravda, že se v několika případech neosvědčilo pustit Vás po zápase do města. Tím nechci nikoho konkrétně napadat, ale i Vy si musíte připustit, že jsou mezi Vámi idioti, kteří jedou jen udělat bordel pod záminkou fotbalu. 2) Psát, že okna praskla přeplněním, když už se tu i lidé od Vás zmiňovali, že ty okna nějací idioti vytloukli, je prostě jasná účelová lež. Zase to rozbilo pár idiotů, ale protože pak všichni říkáte já nic já muzikant tak holt Vás každý hodí do jednoho pytle. Tohle byste si mezi sebou mohli vyřešit. 3) Ad spoutání - pravděpodobně půjde o §25 zákona o Policii, protože zde byla důvodná obava, že se ti lidé pokusí o útěk. Upřímně - vy byste na místě čekali, až od Vás někdo bude chtít občanku a bude se ptát na ten rozbitej autobus?? Asi těžko, řekli byste, že na cajty serete a šli domu. Protože sami píšete, že se jednalo o 45 minut (kde jsou ty dvě hodiny, o kterých se tu původně vykřikovalo v diskuzi???) tak je vše podle zákona. 4) Žádné mlácení nebo nadávání jsem na videích nezaznamenal, ale mohlo se klidně stát, jen se to bude kure.sky blbě prokazovat :( 5) Nátáčení záznamů atd. - §65 zákona o Policii - PČR to dělat může, pokud u toho budete klást odpor, je oprávněna tento odpor překonat. Pouze pokud jde o zásah do tělesné integrity (bukální stěr, odběr krve) tak to nejde. Čili v tomhle případě je vše podle zákona. 6) Způsobená škoda je v řádech desetitisíců, zase účelová lež. 7) že Vás nikdo neobvinil na místě, ještě neznamená, že k tomu nemůže dojít. Promlčecí lhůta u přestupku je rok, takže pokud někdo za 11 měsíců zjistí, že konkrétní osoba rozbila okno v autobusu, může je obvinit z přestupku. Nechci, aby to vypadalo, že jsem proti Vám, sám Spartě fandím, ale jak už jsem tu někde v minulosti psal, kvůli chování exotů jsem úplně přestal jezdit na výjezdy a chodit na Spartě do kotle. Je jasné, že je to teď velká móda, řezat do fanoušků, protože jste jednoduchý cíl a mediálně je to zajímavější, než chytat nepřizpůsobivou svoloč, jenže dokud mezi Vámi budou exoti, kteří budou Policii dávat do ruky klacek, tak Vás budou pořád řezat. Držím palce a doufám, že když už nic jiného, tak dopadne ta žaloba ohledně autobusů, tam je podle mě šance na úspěch. SPARTA FOREVER!


Ludva 
re: Pár připomínek

25.07.2010 22:32

Asi takhle..pokud by měla být účelová lež skutečnost, že okna popraskala sama od sebe...pak rozhodně to je nic proti účelové lži, že bylo třeba použitými donucovacími prostředky zpacifikovat 200 fanoušků včetně holek a položit je hubou na zem před objektivy fotografů a televizní kamery s pocitem "tak, to jsme vám to nandali" nebo "takhle my tady zatočíme s tou fanouškovskou zvěří".


Sayrayt 
re: re: Pár připomínek

25.07.2010 23:00

Nevím přesně, jak to myslíte s Vaší účelovou lží. To, co popisujete, je oprávnění, které Policii umožňuje zákon o Policii. V případě, že se jedná o takhle velké množství osob je to jediný způsob, jak zajistit všechny najednou. Když Vám 200 zhulenců vletí na Váš pozemek a budou to tam demolovat, taky budete chtít dostat pryč všechny a ne čekat, až se uvidí, kdo co pošlapal.


Ludva 
re: re: re: Pár připomínek

25.07.2010 23:08

Jo, zákon, ten toho umožňuje hodně...třeba taky vazbu, takže je mohli taky všechny zadržet a vzít do vazby třeba za vlastizradu (to je samozřejmě vtip!)...to samozřejmě všichni vědí, že zákony umožňují jisté druhy zacházení, která jsou proti základním lidským právům a svobodám...ale tvrdím, že v tomto případě nebyly splněny zákonné podmínky pro použití takových donucovacích prostředků. Ale je úplně jedno co si myslím já, nebo kdokoli na tomto fóru, důležité je co si o tom bude myslet ten kdo to bude vyšetřovat, případně nezávislý soud.


Penek 
re: re: re: re: Pár připomínek

25.07.2010 23:31

Já si myslím,že nejdůležitější je ukázat,že si nenecháme všechno líbit.Pak se taky může časem stát,že někdo odhodí vajgla na zem a oni nás všechny spoutaj a seřežou...


Sayrayt 
re: re: re: re: re: Pár připomínek

26.07.2010 07:53

To Ludva: Jak jsem psal výše, nešlo o použití donucovacích prostředků, šlo o §25 Připoutání, teda alespoň myslím. Tam je důležité, jak to bude prezentovat PČR. To Penek: Máš samozřejmě pravdu, na druhou stranu mi třeba nepřijde normální házet vajgly na zem. A jsou země, kde za to opravdu dostaneš přes držku.


Ludva 
re: re: re: re: re: re: Pár připomínek

26.07.2010 10:21

No a jsme zase u toho..Penek psal "někdo odhodí" a ty už bys skoro chtěl, aby "dostal on přes držku"...:) To je to jádro věci, nelze přece někomu dát přes držku za to, že někdo jiný odhodil vajgla..


Sayrayt 
re: re: re: re: re: re: re: Pár připomínek

27.07.2010 11:21

Jenže pokud v civilizované zemi odhodíš vajgla, tak tě kolemjdoucí ihned upozorní, že se to u nich nedělá, a pokud se na ně vysereš, tak na tebe klidně pošlou policajta. A ne ve stylu "Někdo demoloval bus, ale já na to píchám". Dokud se k tomu budete stavět takhle, tak Vás budou opravdu řezat všechny, protože jim právě dáváte klacek do ruky. Obecně je to o tom, že tu po 40 letech komunismu není žádná úcta k cizímu nebo obecnímu majetku. Nebo jste snad někde v Anglii nebo ve Španělsku viděl, že by si někdo zakuklenej dovolil na fotbale vytrhat sedačky a ničit vybavení stadionu? A přitom se tam fandí mnohem víc než u nás, běžná návštěva klidně 50.000 lidí. Tak jak to, že to někde jde a jinde ne? Viděl jsem dokument o hooligans Chelsea a oni tam jasně prezentovali - ano, jsme tvrdé jádro, jezdíme se porvat. Ale nikdo z nich si nestěžoval, že pak dostanou od poldů přes hubu. Taky si nikdo z nich nedovolí se rvát na stadionu nebo tam něco ničit. Na hubu si daj před zápasem nebo po zápase s hooligans soupeře, ale najdou si místo někde mimo, aby je policie nerozehnala ještě dřív, než si tu hubu rozbijou. Jsou to taky tupouni, ale je vidět, že mají alespoň trošku rozum a úctu k majetku soupeře.


Jumbo1 
re: re: re: re: re: re: re: re: Pár připomínek

29.07.2010 09:35

Headhunters (tvrdý jádro Chelsea) si nestěžují, že od poldů dostanou přes hubu....Oni ty policajty oddělají, je o tom i film, jen si nemůžu vzpomenout, jak se jmenuje...autentická výpověď jednoho z chuligánů.


Sayrayt 
re: re: re: re: re: re: re: re: re: Pár připomínek

29.07.2010 18:38

No nemyslím, že by to bylo až úplně takhle a oni začali poldy zabíjet. To je totiž hranice, kde se láme chleba. Když zabiješ poldu, tak po tobě půjdou všichni ostatní policajti a to teprve je policejní stát. To si ani oni nedovolí. že jsou ovšem ochotni jim rozbít hubu o tom nepochybuji ani v nejmenším. A řekl bych, že tohle není cesta, kterou by se měli fanoušci ubírat. Mnohem chytřejší je nedat policii klacek do ruky, jenže dokud mezi fanoušky budou tupci co jedou demolovat stadion a ostatní to budou trpět, tak se situace rozhodně nezmění.


Sayrayt 
re: re: re: re: re: re: re: Pár připomínek

27.07.2010 11:34

Jo a k té kolektivní vině - jak jsem už psal výše, pokud ti bude 15 blbů kopat do auta, tak je PČR taky sbalí všechny a pak se bude řešit co kdo udělal.


ziki 
pochvala

27.07.2010 01:54

Nebyl jsem v Hradci, jsem totiž mimo republiku, na výjezdy jezdím sporadicky, byl sem spíš v Kodani a v Eindhovenu...Ale toto se mi moc líbí a chci poděkovat lidi, co s tímto sdružením přišli a věnují mu svůj drahocený čas a své nervy na úkor rodiny a zaměstnání, opravdu klobouk dolů! Poslední dobou také cítím větší sounáležitost mezi fanoušky, konečně začínáme táhnout za jeden provaz, musí se to vypilovat, ale jsme na dobré cestě, jen tak dál! Policie Čr se chvá jako stát ve státě, dělá si co chce, byl jsem na posledním derby na strahově, kde z nás udělali nejhorší lidi pod sluncem a přitom kdo vše zavinil?Policie čr, které si trénovala na nás rozbušky, ACAB!


Jumbo1 
Můžu taky pomoci

29.07.2010 09:36

Nejsem sice zatím členem sdružení (pořád jsem se k tomu po dovolený nedostal), ale jsem taky právník, byť ne advokát. Trestní právo není můj hlavní obor, ale pokud by bylo něco potřeba, podle možností jsem ochoten pomoci...