Mrazení v zádech

<< Zpět na článek

Diskuze k článku


Přidej nový komentář
bruno_rossini 
souhlas

07.06.2009 18:33

Hmm... V zásadě souhlasím. Nehledě na to, že Sport se znemožnil už tou obálkou ve stylu: "Skvělé! Hašek bude kandidovat", nebo co to tam vlastně bylo. Je to nefér vůči panu Vinšovi, který má nějaký program a chce ho představit veřejnosti a delegátům. Naproti tomu o programu pana Haška jsme se doposud nedozvěděli vůbec nic. Tedy kromě toho, že chce očistit fotbal. Ale jak, to už z něj nevypadlo... V každém případě Sport se ukázal jako bulvární plátek se zaměřením na sportovní dění. Seriózní deník by si nedovolil preferovat jednoho kandidáta před druhým. No schválně, dovede si někdo představit, že by se třeba na titulní strance MF Dnes objevilo: "Skvělé! Švejnar bude kandidovat"? Já tedy nikoli.


RVS. 
re: souhlas

07.06.2009 20:09

Bulvár prostě reaguje jako bulvár,tomu se netřeba divit.Jinak souhlasím s Bruskou-že bych byl nadšený z toho kdo se pohybuje v blízkosti Haška to tedy určitě nejsem.Nicméně to taky ukazuje kvalitu bafuňářů u nás na Spartě-slovy klasika bych řekl-"...máme někoho,je tam kde brát?..".A v souladu s ním si i odpovídám-"...ne,tam je hovno,vole...". Ale předvolební shromáždění si Ivan teda v Edenu dělat nemusel. A poslední věc-jsem zvědavý co bude Jarolím dělat a z čeho postaví mančaft,až mu oznáměj,že nemůže udělat reprezentační výběr z neznámých Srbů,Francouzů a Slováků...... SPARTA FOREVER!!!


Kovanej 
re: re: souhlas

07.06.2009 21:05

no on Ivan posledních pár let je spíše blíže edenu než Letné...


Herrer 
re: souhlas

07.06.2009 20:13

Tos napsal výborně!


Herrer 
uvidíme

07.06.2009 20:04

Souhlasím se vším,co píšeš. To,že je Jarolím vnímán jako veletrenér je především zásluha mravenčí práce novinářů. Pro mě je to pořád trenér,kterej neumí zvládat tlak a potvrdil to i v obou posledních sezonách i když i přesto nakonec byly mistrovské. OK,já bych proti jeho angažování do repre určitě nebyl,jen ať ukáže,co v něm je. Ostatně dělo se tomu tak v minulosti i u úspěšných trenérů Sparty(Uhrin,Chovanec..). Jen by mi hlava nebrala,kdyby se na to šlo s modelem,ke kterému se to všechno nezadržitelně řítí. Jarolím chce zůstat minimálně do zimy u žida a ostatně i ve Sportu k tomuto tématu z jeho úst zazněla věta,která se dá vykládat všelijak... "Existuje určitý model. A jestli jsem na něj přišel ve spolupráci s Ivanem Haškem? Sám bych si ho nevymyslel,"usmál se kouč obhájců titulu. Takže tohle moc variantě Haškova jasného NE ve věci Jarolím+repre+Slavie nenapovídá:-/ Snad se nakonec ukáže,že jsou to jen spekulace mediálních mrdek a Ivan bude mít rozum.


mojža 
mrazení v zádech

07.06.2009 21:23

Už jsem to psal u jiného příspěvku,ale budu se opakovat.Ivana si nesmírně vážím z dob kdy hrál,ale i trénoval Spartu.Ale poslední dobou mám stále nepříjemný pocit,že se začíná v našem fotbale vytvářet jakási sešívaná klika,navíc jeho oznámení kandidatury v útrobách stadionu sešívek,no nevím co si o tom mám myslet,podpora Doležala mě nepřekvapuje,potom co už mají pod placem média,tak jdou dále a vše jim hraje do karet,co mi momentálně chybí je názor historicky nejlepšího a nejpopulárnějšího klubu,tedy naší Spartičky,nebo nám je to jedno,kdo bude vést český fotbal v dalších letech?Myslím,že je to i o nás i když chápu,že momentálně máme svých starostí až až.


Herrer 
re: mrazení v zádech

07.06.2009 21:53

Fotbal je i o politice,tak doufám,že nám to moc dlouho jedno nebude...


Bruska 
re: re: mrazení v zádech

08.06.2009 10:14

Sparta formálně a pasivne podporuje Vinše, který nabízí variantu Haška jako trenéra. Vinš to také deklaroval, že on se bude starat o peníze a Hašek o trénování,což by vůbec nebyla špatná varianta. Na druhou stranu většina z nás by si přála jiné řešení. Ať kvalifikaci dohraje Franta Straka buďto postoupí a zaslouží si zůstat u národního mužstva nebo nepostoupí a odejde. Nastoupí nový trenér a bude mít čas na koncepční práci. Třeba i ten Jarolím, když si nechce nechat ujít ještě zimní prodej hráčů Slávie neb z nich má nemalá procenta. Bohužel tento model Sparta nepodpoří, a tak se s Františkem Strakou hraje docela špinavá hra.


lucifer.pekelny 
re: re: re: mrazení v zádech

08.06.2009 15:55

ona se už ta hra začla hrát špatně s Uhrinem, takže se v tom pravděpodobně jen pokračuje...


Průcha 
re: re: re: mrazení v zádech

08.06.2009 18:27

S Frantou se nehraje špinavá hra - on jí hraje sám se sebou:-((!! Vůbec tuhle roli neměl přijmout!!! Zápas s Maltou se měl zrušit a hotovo!!!!


bohdalka 
mno

07.06.2009 23:09

těžká písemka...:-)


jesperr 
Dvojité mražení...!!!!?

08.06.2009 00:08

http://deniksport.blesk.c ... přečtení tohohle bulvárního článku...mě ten mráz polil daleko víc, než při čtení článku o Haškovi...


Jumbo1 
re: Dvojité mražení...!!!!?

08.06.2009 08:11

To není bulvár, o tý rekonstrukci se ví, nějaká hysterie je zbytečná...Novináři to moc prožívají...Sparta do rekonstrukce nepůjde, pokud by nebylo stoprocentně zajištěný financování (byť i třeba úvěrem) tak, aby to stihla za jaro sezony 2009/2010...čili nejpozději první kolo 2010/2001 už zase doma....Jedná, resp. prosákly i o nějaký další eventuální úpravy, ale ty tu nejsou, čili o těch je zbytečný se bavit.


Ondra 
re: Dvojité mražení...!!!!?

08.06.2009 16:31

Proč tě při tom mrazí? Nechceš mít největší stadion v republice a modernější hlavní tribunu, která uzavře stadion?


Alesak 
re: re: Dvojité mražení...!!!!?

08.06.2009 18:30

Jseš si jistej, že by hlavní tribuna opravdu uzavřela stadion? Jakej užitek krom VIPáků budou mít z té moderní hlavní tribuny ostatní fanoušci? A při "vyprodání" stadionu 1-2x do roka je úplně jedno zda budeme mít o pár míst víc než židi, nebo ne. Ostatně ty místa tak jako tak naženem až se sundaj ploty , neb dřív byla kapacita udávaná něco přes 22000.


jbee 
re: re: re: Dvojité mražení...!!!!?

09.06.2009 10:28

No, já do VIPu nechodím, ale od nové hlavní tribuny si slibuji, že by tam mohly bý lepší sedačky (tyhle jsou dobré tak na získání hemoroidů), lepší hajzlíky a především že by mohly zmizet ty všudypřítomné sloupy (a nejlépe i novinářská lávka), přes které není vidět ze zadních řad, a taky by se mohl lépe vyřešit ochoz, přes nějž pro změnu není vidět z předních řad. Což mi docela stačí, abych byl ochoten kvůli tomu obětovat půl sezóny na Strahově. Ale možná jen nejsem "ostatní fanda"...


DarkCook 
Souhlas

08.06.2009 08:30

Článek mi mluví z duše. Když se navíc podívám, co všechno za týpky kandiduje do celého slavného ČMFS, tak mám obavy, že se Hašek stane jen figurkou ve vleku těchto " jediných spravedlivých a čistých "...Jen malou doušku k tomu Doležalovi. To jen ten správný šíbr " západního střihu ". Kandidovat do tří funkcí v orgánech ČMFS najednou, to si snad nelajsnul ani tolik všemi nenáviděný a propíraný, zejména našimi " objetivními " médii, Vlastík Košťálů v dobách největší slávy :-P


Tonda 
v globálu souhlas

08.06.2009 10:48

S článkem souhlasím,jen si dovolím lehce polemizovat s některýmu věcmi z názorů.To,že se má stát Jarolím trenérem repre mě neudivuje ani mě to nijak zvlášť nevadí.Hold je to tak,že SKS je v současnosti nejúspěšnější klub.Když si vezmu za jakých okolností se stal Josef Chovanec trenérem reprezentace je logické,že ted je v kurzu Jarolím a nechci být jako sešívka,která řve zase obchody sparťanský,když se stane trenérem repre sparťan.O kvalitách nekvalitách Jarolíma nechci spekulovat,jak píšete,ať ukáže co dokáže...či nedokáže....S čím ale souhlasím naprosto 100% je,že by se musel rozhodnout.Bud SKS nebo reprezentace.Jarolím,ať už ho považujeme nebo ne za úspěšného trenéra,tak zas tak výjmečný trenér to není,abychom ho potřebovali za každou cenu.Co se týče Haška sám to asi nevytrhne a určitě na něj budou mít jistí lidé vliv,tomu se nedá vyhnout.Jde o to jak velký a jakým směrem.Pořád je to ale asi nejlepší volba pro náš fotbal,už jen pro tu naději,že to bude lepší.Co se týká nereagování Sparty na ono dění,popravdě řečeno souhlasím.Zatím není moc k čemu se vyjadřovat a každá reakce Sparty je propírána a kritizována,my ted máme jiný starosti,než se vyjadřovat k bulvárnostem.S článkem ale v globálu souhlas


ACS-fan 
Máš pravdu,

08.06.2009 15:52

ale Ivan Hašek je velký pragmatik a vždy se snaží minimalizovat riziko a maximalizovat naději na úspěch. Jarolíma dobře zná, dělal mu asistenta ve Štrasburku a fungovalo jim to. Jarolím trénoval mančaft, Ivan pracoval spíš jako manažer, hlavně směrem ke klubovým funkcionářům. V Japonsku mu dělal asistenta dokonce fanatický antisparťan Řehák, který tam již léta působil a měl potřebné zkušenosti a snad i kontakty. Dovede si někdo představit absurdnější spojení? Náš fotbal je džungle a IH v ní hledá spojence, aby nebyl sežrán divokou zvěří… Je ctižádostivý a chce úspěch ve všem, do čeho se pustí. Jedna lekce s Košťálem mu určitě stačila. Já mu úspěch přeju, i za cenu nějaké té hořké pilulky, kterou budeme muset spolknout. Za naději, že se česká fotbalová svazová žumpa alespoň trochu odvětrá, to snad stojí.


ZdenekCikhart 
mrazení v zádech

08.06.2009 19:04

Ano i já naprosto souhlasím.A S Haška se začíná stávat sešívka.Z toho je mi smutno.


Satan-1893 
SEŠÍVANÝ PAJDULÁK

08.06.2009 20:20

Se vším souhlasím a chtěl bych dodat,že jak Jarolím chce vést repre i ten jejich klub tak ten jejich předseda ten Doležal chce být na svazu i v klubu!!!!!!!Myslím že když si dáme 1+1 dohromady pak ještě funkce Kubíkovi,Šmicerovi,tiskovky v edenupak mi vychází I.Hašek jako sešívaný Pajdulák.Bohužel.


elbarto 
hovada

08.06.2009 20:49

hlavně když tam byl pan rudej košťál tak to vám nevadilo, že měl funkci ve spartě a v reprezentaci a nikdo nevěděl za co je vlastně zoodpovědný


Kovanej 
re: hovada

08.06.2009 21:06

vyser si voko, zmrde!


ubulenýrumun 
tento článek

09.06.2009 09:45

by se měl jmenovat. Pozor všichni jsou na nás zlí, chtějí nám ubližovat,fňuk,novináři jsou slavisti, komentátoři jsou slavisti,diváci jsou slavisti..všichni chtějí mít všude slavisty a sparťany nikde. :-( .Co mi to pŕipomíná?? Jestli to nebude tim, že jsou prostě momentálně ti Slavisté na všech úrovních o něco výše, než sparťané? Od trenéra, až po manažera, to tak prostě je. Vaše osobní antipatie v tom nehrají žádnou roli. Vlastně jak koukám na komentáře, tak jsou vlastně tím jediným, co u vás hraje nějakou roli.Jarolím dostal za 3 roky Slavii složenou z průměráků a mládežníků 1x do LM a 2x k titulu.Chovanec za tu dobu co spolupracuje s křetínským, dostal Spartu z vrcholu s odřenýma uśima na druhé místo. Hašek je správná volba pro všechny a se Slavii se paktuje, protože si s nim sparta vytřela při minulé volbě pr del, raději lezla Košťálovi do zadku a tim podpořila volbu bezvýznamné loutky Mokrého.. a teď to vlastně dělá taky,že se nepřihlásila k volbě Haška. ..a teď do mě ,čeládko líná :-))


Senior 
re: tento článek

09.06.2009 10:39

Jdi se wysrat za bagr, sešívaná nádhero.


ubulenýrumun 
re: re: tento článek

09.06.2009 13:30

Nevím, jestli jsem nádhera,když říkáš, tak tŕeba jo, ale sešívaná určitě ne :-)) Tim spíše mohu situaci posoudit, jako nestranný pozorovatel a nenechat se vtáhnout do trapných žabomyších válek mezi "S". Tady je to pořád o strachu fanoušků a stěžování si na média. Tohle dělala Slavia za Lešky.Dopředu šla díky Jarolímovi a díky Doležalovi.Proto a taky proto, že s Jarolímem Hašek spolupracoval, si je nejspíš vybral.


leošek 
re: tento článek

09.06.2009 10:53

hmmm....má bohužel pravdu


DarkCook 
re: tento článek

10.06.2009 09:15

Co to meleš, že se Sparta nehlásí k Haškovi, jako kandidátu na předsedu. Třeba v deníku Sport prohlásil Dušan Svoboda, cituji : " Sparta nerozlišuje na tábor Ivana Haška a Ludka Vinše. Na funkci předsedy svazu preferuje jednoznačně pana Haška, zároveň říkáme, že pan Vinš je schopný funkcionář a manažer, který by byl pro český fotbal přínosem ".


Aigner 
No nevim

09.06.2009 11:35

Asi by to chtelo dat taky do trosku sirsich souvislosti. Tak predevsim - stava se z Haska slavisticka figurka? To opravdu nevim, ale fakt je ten, ze Slavia Haska podporovala uz pred ctyrmi roky, zatimco Sparta tlacila na post predsedy sveho Kostala a Haska tehdy poslala nekam. Vsichni tehdy vedeli, ze volba Kostala nebude zadnym krokem vpred a to se taky potvrdilo, za ty 4 roky se cesky fotbal dostal spis o kus dozadu nez aspon o krucek dopredu. Nerikam, ze by to s Haskem bylo jinak, ale proti Kostalovi s Mokrym byla od zacatku verejnost a potazmo media, zatimco Hasek by mel podporu a chyby by se mu nejspis aspon ze zacatku tolerovaly. Ale co tim chci rict - Slavia stala za Haskem uz v dobe, kdy nemela stadion, nemela prachy, nemela tituly a byla zadluzena az po usi. V te dobe nam to asi bylo jedno, ze jo. Dale - ja opravdu vidim jako problem to, ze se Sparta nevyjadrila, ktereho kandidata podporuje - a spis potichu a v zakulisi podporuje Vinse. Na druhou stranu je jasne, ze v soucasnosti se neni cim chlubit, verejnost by nam zase dala tezce sezrat, ze jsme se vykaslali na svou ikonu Haska a spokojime se s pochybnym manazerem, pod kterym Viktorka dvakrat sestoupila do druhe ligy. Kdyz kritizujeme lidi, kteri podporuji Haska (krome tech dlouhodobych, mezi ktere bohuzel patri predstavitele sesivek a napr. Kubicek to je i par tech, kteri se chteji udrzet u koryta, napr. Hrdlicka), tak stejne muzeme kritizovat i lidi, co podporuji Vinse. S cim souhlasim, je post trenera - neni dlouhodobe mozne, aby Jarolim sedel na dvou zidlich. Na ty 4 zapasy na podzim snad (navic se spekuluje, ze by mu mel pomahat sam Hasek), ale dal rozhodne ne. Abych to shrnul - jako nejvetsi problem vidim to, ze Sparta opet kasle na cloveka, ktery je s nasim klubem spojeny a slavil s nim nejvetsi uspechy a ktery je vniman jako nadeje pro cely fotbal a misto toho mlcky podporuje jeho protikandidata, ktery se Spartou nema spolecneho ani zbla, ve fotbale se pohybuje par let a neda se rict, ze by mel za sebou nejake manazerske uspechy. Oproti tomu je post reprezentacniho trenera celkem prkotina.


pesfilipes 
re: No nevim

09.06.2009 12:01

a hašek bude krokem vpřed? to říká kdo? a jak to ví? že to píšou v novinách...?


Aigner 
re: re: No nevim

09.06.2009 12:12

V dnesni dobe (bohuzel) je jednim z rozhodujicich faktoru vnimani verejnosti a potazmo tedy prezentace v mediich. A at se nam to libi nebo ne, Hasek je milackem medii, zatimco Vins je vnimany spis jako pokracovani soucasneho trendu. Co prezentuje Hasek je proste medialne popularni - chce do toho jit jednak s novymi lidmi (Kubik, Poborsky, Smicer), jednak s lidmi, kteri byli proti soucasne vladnouci klice (Fousek vyhozeny soucasnym VV, Dolezal vyhozeny soucasnym VV, Kubicek)


mojža 
re: re: re: No nevim

09.06.2009 12:19

Tak s tím se dá myslím souhlasit,zajímavé by bylo kdyby teď Sparta veřejně podpořila Haška,to by asi i ti pisálci nevěděli,jak zareagovat,možná,že by nám to i pomohlo.Pravdou je,že při minulých volbách byl Hašek spláchnut a naše podpora Košťála byla zřejmá,přestože bylo jasné,jaký k němu byl odpor veřejnosti a médií,tím Košťála vůbec neobviňuji a nemíním na něj házet špínu,po dobu co byl ve Spartě si myslím,že vše fungovalo,hráli se poháry na úrovni apod.Holt si musíme asi i v tomto zamést před vlastním prahem.


Senior 
re: re: No nevim

09.06.2009 14:33

Pan Ivan Hašek pro mě přestal existovat, když slavil celou noc postup Slavie do základní skupiny Ligy mistrů. Je to druhý mistr Yoda, stačí se mu podívat na temeno hlavy.


ubulenýrumun 
re: No nevim

09.06.2009 13:35

Rozumnej názor. Sparta udělala s Košťálem(Mokrým) chybu a teď by ji mohla udělat znova s Vinšem.


Jasoň & Drsoň 
re: re: No nevim

09.06.2009 13:53

My tedy vůbec nevíme, kde se vzala ta informace, že Sparta nějak podporuje, ať přímo, či jen v zákulisí Vinše. Možná máte nějaké " tajné " informace, či indicie, ale pokud by tak bylo, nemyslíte, že by to už naši " investigativní " novináři dávno vypátrali ? My jsem si ale právě naopak přečetli v médiích, že mezi kandidáty na členy výkonného výboru za ligu je za Spartu Dušan Svoboda, s poznámkou, že patří do Haškova týmu. Takže, dle nás, by tvrzení, že Sparta je na straně Vinše, nemuselo být zas tak blízko skutečnosti.


Aigner 
re: re: re: No nevim

09.06.2009 15:32

http://fotbal.idnes.cz/ka ... asi k tomu, ze Sparta podporuje Haska. Vins chce do tymu Svobodu spolu s takovymi lidmi, jako je Vacek nebo Belak.


Aigner 
re: re: re: re: No nevim

09.06.2009 15:33

Jasoň & Drsoň 
re: re: re: re: re: No nevim

09.06.2009 15:37

Koho chce Vinš, či co povídá, je celkem nepodstatné, hlavní je, ke komu se připojí Sparta. Zde zase uvádějí, že je Svoboda v Haškově týmu. http://fotbal.idnes.cz /ivan-hasek-na-post-prvniho-mu ze-ceskeho-fotbalu-kandidovat- bude-psu-/fot_reprez.asp?c=A09 0604_181305_fot_reprez_mn


Jasoň & Drsoň 
re: re: re: re: re: re: No nevim

09.06.2009 15:37

Aigner 
re: re: re: re: re: re: re: No nevim

09.06.2009 16:35

Pravda. No, kazdopadne plati, ze Sparta neprezentovala nahlas, na ci strane stoji a tak muze byt nas postoj lecjaky. A mam pocit, ze kdybychom podporovali Haska, tak se s tim jiste pochlubime. Takze spis jedname s obema kandidaty a nebo (v horsim pripade) se pridame k vitezovi, at to bude kdokoli. Koneckoncu volba je tajna a nikdo nikomu nedokaze, pro koho doopravdy hlasoval.


DarkCook 
re: re: No nevim

10.06.2009 09:17

Sparta podporuje na předsedu Haška, stačí jen umět číst.


paolo.maldini 
re: No nevim

09.06.2009 18:53

no nevim jestli se za kostala nikam ceskej fotbal neposunul ... ty uspechy za kteryma stoji on tady nikdo nebude mit pristich deset let, jak sparta tak repre. hasek zadna spasa neni, vsechno co zatim rekl nebo udelal zavani jen populismem. az privede sponzory, vyhazi ruzny kubicky a spol, tak se mozna neco pohne.


mojža 
re: re: No nevim

09.06.2009 21:04

Souhlas,lidem a pisálkům ze Sportu asi vadil Košťál jen proto,že se Spartou slavil úspěchy a s repre také,to je nezpochybnitelné!A jestli byl gauner?Kdo mu to kdy dokázal?Gaunerů je plná sněmovna a státní správa,myslet si,že ve fotbale je to jiné je blbost.Myslím si,že na jeho éru ještě budeme smutně vzpomínat.


otiko 
šéfem ČMFS Křetínský !

09.06.2009 17:47

tak jsem si přečetl ty fanouškovské komentáře, které s planoucím srdcem si myslí, že český fotbal musí vést Sparťan - logicky pak se nabízí jediný kandidát - JUDr. Daniel Křetínský - to je přeci Sparťan číslo 1. - úspěch českého fotbalu zaručen :((


Stolicka 
re: šéfem ČMFS Křetínský !

11.06.2009 08:18

Přesně, taky mám z téhle ubulené diskuze takovej pocit. Začínáme být stejní jako seshitci za lešky :-( Všichni proti nám...


Bruska 
Zvyky, zlozvyky a hloupí čtenáři deníku Sport

10.06.2009 22:21

Potěšilo mne,že nejsem sám, kdo považuje za podstatné, aby se v českém fotbale udržovaly některé zažité zvyky. První a hlavní zůstává, aby trenér reprezentace nepůsobil jakýmkoli způsobem v klubu. Stejně tak, aby tomu bylo u předsedy a místopředsedy svazu, dalších vlivných fukcionářů. Aby každý, kdo o takové místo usiluje jasně řekl, jak to udělal Karel Poborský, že buďto bude ve funkci na svazu nebo v klubu. Za těchto podmínek může dostat šanci kdokoli. Udržení takovéhoto zvyku považují za stejně důležité jako praxi, aby rozhodčí nevstupovali na hřiště v dresech jednoho z týmů, protože hloupí čtenáři deníku Sport si to potom začnou opravdu plést a čtení jejich příspěvků v diskusi na tomto webu se již stane naprosto nesnesitelným. Sráčům za bagrem, řečeno slovy strašího z nás, lze pouze vzkázat, že narozdíl od české kopané přežijeme, když se díky úspěšné volbě Doležala a Jarolíma stane Řehák předsedou disciplinární komise, Vízek tiskovým mluvčím svazu, Šmicer nahradí v ČT Otu Černého a Rejžek bude kandidavat do FIFA neboť své věrné čtenáře deník Sport přesvědčí, že hůř než za Chvalovského, Horníka, Košťala a Mokrého být nemůže. Dělá-li si kdokoli iluze, že zvolení Ivana Haška se něco změní, tak zřejmě žije v jiném státě, než my ostatní. Stav ve fotbale je odrazen stavu ve společnosti, takže šance Haška jsou nevelké, protože zlozvyky, které v český fotbal devastují nejsou jeho produktem. Fotbal je pouze optimální místem pro šíbry. Samozřejmě Hašek na začátku takřka prohrané bitvy má šanci fanoušky něčím potěšit nebo nadchnout, třeba že se přestane intrikovat, že místo osobních vazeb budou podstané lidské kvality, že volba bude volbou z výběru více kandidátů nikoli dopředu domluveným komplotem o jedno uchazeči, že grázl bude označen za grázla a mafián za mafiána, tedy pokud není současná rošáda pouze důvodem k prostřídání pár profláknutých figur za nové, jejichž elegance zakryje špínu.