Respect & Fair Play

<< Zpět na článek

Diskuze k článku


Přidej nový komentář
artaxerxes 
Ruce, nafilmované penalty, držení, apod.

26.11.2009 11:05

Nevím proč vypukla taková histerie, kdo měl být na pranýři je rozhodčí, který tu ruku neviděl. A když se podívám jen na naší ligu - kolik gólů padlo tak, že při zpracování balonu se hráči míč dotknul ruky, kolik gólů padlo z penalt, které nafilmoval hráč, kolik gólů (ne)padlo díky evidentnímu faulu, kolikrát se hráč svíjí jen proto, aby ten druhý dostal kartu. Neustále se moralizuje o tom jaký je Henry hajzl, ale na jeho místě by to udělal každý. Nejlépe to popsal Roy Keane


Bombito 
re: Ruce, nafilmované penalty, držení, apod.

26.11.2009 11:55

Já si myslím, že to moralizování je namístě! Nechci se smiřovat se skutečností, že by se tak zachoval každý. Já vím, jde o velké prachy. Ale jsou i jiné hodnoty, než peníze. Naprosto nejhorší je názor, že podobné věci jsou vlastně normální, že to dělá každý. Proboha, v jaké době to žijeme? To máme brát lumpárny za běžný stav? Henry byl, a asi ještě je, modlou pro tisíce malých kluků, kteří mají ve svých pokojích jeho plakáty a snaží se být jako on. On byl vzorem slušného chování, teď se o něm může mluvit i jako o zmetkovi, který udělal podraz a teprve dodatečně, pod tíhou důkazů, se přiznal. Pokud si dobře vzpomínám, Arsenal v době, kdy tam Henry hrál, opakoval svůj zápas se soupeřem, kdy došlo k nějaké podobné lumpárně. A Wengena za to všichni chválili až do nebes. O stanovisku UEFY, FIFY, EU a dalších podobných společenství si nedělám žádné iluze. Jen by mě zajímalo, jaký by vyřkli ortel, kdyby stejný gól dostali frantíci.


gero 
re: re: Ruce, nafilmované penalty, držení, apod.

26.11.2009 12:07

Máš pravdu ! Ale ? Ale dokud v té situaci sám nejsi,myšleno pokud sám takovou věc neprovedeš,to se pak soudí lehce.Zajímalo by mě kolik z těch kteří Henryho odsoudili,by se zachovalo správně.A to nejenom ve sportu,ale i v osobním životě.


Karlos 
re: re: Ruce, nafilmované penalty, držení, apod.

26.11.2009 12:36

Bombito, mas zcela jiste pravdu ze jsou i jine hodnoty nez prachy, ale co se melo stat? Henry mel jit za rozhodcim a rict mu: "vole, ja hral rukou, nech to na 1:0 a foukni konec" ? nebo opakovat zapas? kdyby udelal to prvni tak mu spilaji stejny frantici kteri mu spilaji ted, dost mozna by tam byly i stejne vyhruzky(kdyby ses nepriznal tak jsme na MS). Opakovani zapasu je nerealne, to by byl precedens jako krava. To by bylo na svazu kazdou nedeli vecer: Hasane, nam dneska nepiskli jasnou penaltu, mi si ten zapas strihnem ve stredu znova jo? a toho obrance nech aspon na mesic stat ze se nepriznal. svet je spatnej, lidi jsou zli, muzeme se snazit je zlepsit, ale rozhodne nemuzeme menit historii. koneckoncu, nebyt vymyslene penalty tak irove ani nebyli v barazi takze muzou tak akorat drzet pusinky.


Karlos 
re: re: re: Ruce, nafilmované penalty, držení, apo

26.11.2009 12:40

a historie zapasu konci poslednim pisknutim do pistalky. muzeme pak dodatecne potrestat na disciplinarce hrace za likvidacni faul, za evidentni simulovani, ale NEMUZEME MENIT VYSLEDEK DOSAZENY NA HRISTI. to je svym zpusobem taky jisty druh moralky. poradek musi byt.


Bombito 
re: re: re: re: Ruce, nafilmované penalty, držení,

26.11.2009 13:10

To je přece naprostý nesmysl, co tvrdíš! Henry (Francie) udělal podvod a na tom nic nezměníš! A můžeš si to omlouvat a zdůvodňovat čím chceš, podvod vždycky zůstane podvodem. A měl by být nejen označen, ale i potrestán. A mně je srdečně jedno, jestli má postoupit Francie nebo Irsko. Jak jsem měl Henryho rád, tak tohle si budu pamatovat. Jemu to je určitě jedno, ale nejen v mých očích klesl někam hodně hluboko. A kecy, že to měl sudí odpískat, neberu. On to vidět nemusel.


dombas 
re: re: Ruce, nafilmované penalty, držení, apod.

26.11.2009 17:15

jasně, budem si hrát na dobro a zlo jak v pohádce..prostě to bylo instinktivní jednání Henryho,pak euforie z výhry...sory ale udělal by to každej, ať si řikáš co chceš určitě bys nešel za rozhodčím a neřekl mu, promiň dej mi žlutou já si to zpracoval rukou a nevim jestli by to vůbec někdy někdo udělal...na co jsou tam rozhodčí?? Ty za to můžou...že se Henry radoval, a ty se divíš,?? po 90minutách stresu a nervů daj postupovaj gól a v tu chvíli nemyslíš na to,že sis to zpracoval rukou...na konci to přiznal protože mu bylo jasný,že se to provalí ale proč mu dávat flastr?? budeš ho dávat každýmu kdo nafilmuje pád, kdo dá ruku kterou nikdo neuvidí...? v první řadě je ta mrozhodčí a to,že to neviděl je jeho a nikoho jinýho chyba...můžem se bavit jako moralisti,že se běžel henry radovat jak malej kluk ale to je asi tak všechno..jestli si hrál fotbal tak víš jak je to rychlí,prostě jí tam dáš a ani to nechceš,rozhodčí nepíská a ty hraješ dál..takovej je život...podle mě to fifa měla nechat zopakovat a pokud to neudělal je to hotová věc...takovej je život, neničernej ani bílej..je to prostě život...


pesfilipes 
re: re: re: Ruce, nafilmované penalty, držení, apo

27.11.2009 11:04

Vím že tento názor není zdaleka ojedinělý - totiž že hráči si můžou dovolit co chtěj, hlídat si to má sudí... nicméně to je ono. pak se teda už v titulku článku ptám, proč si fifa s uefou dávaj tu práci a šijou na dresy fair play a respect? P.S.pomíjím teda nikoli zanedbatelnou skutečnost, že zcela neskrývaně zaměňuješ situaci, kdy někomu zavadí míč o ruku s variantou, že si jej někdo 5m od branky rukou zastaví a pak ještě přihraje (prý tzv.instinktivně - jak hezký termín pro úmyslně).


pesfilipes 
Koukám, koukám

26.11.2009 13:33

že se téma tradičně trochu zvrtlo jinačím směrem. Mně asi právě nešlo až tak halvně o to, že hrál rukou (byť dvakrát a navíc úmyslně), hloupou až trapnou mi přišla ta spontánní oslava záhy poté, chlácholení soupeře po zápase i v dny další a což se týkalo i fr.federace, která pak měla možnost udělat něco konkrétního - souhlasit s novym zápasem, ale to neudělala. FFF neřekla - to je život, ale dost opět trapně se schovávala za respektování verdiktu FIFy. O to mi šlo. A nakonec ke svalování viny na soudce - jistě měl to vidět, ale obj.se stává za zápas milion situací, které prostě vidět nemůže (jako v tomto případě). A obhajoba ve stylu: můžu použít a dovolený je vše, co nevidí soudce - je trochu podivná...


Bombito 
re: Koukám, koukám

26.11.2009 13:42

Byls o něco rychlejší. Pochopil jsem jasně, že článek nebyl apriori napsán jako kritika Henryho chování, ale jako kritika organizací mající fotbal ve své kompetenci. Jedni se schovávají za druhého, my nic, to oni atd. atd. A pořád dokola. Alibismus v té nejvyšší koncentraci. Problém však v tomto případě začal u Henryho, který je vzorem mládeži. Tedy měl být vzorem. Pevně věřím, že teď už jím nebude. Je podvodník! Jinak ale dobrý článek. Jen by si ho měli přečíst ti, jichž se to týká nejvíc.


Bruska 
Žádný nový zápas

26.11.2009 13:34

Několik dnů jsem měl strach, že spor Francie - Irsko skončí novým zápasem, což by samozřejmě znamenalo konec fotbalu v Čechách. Na takový precedens se v Edenu toužebně čeká, protože během letošního podzimu došlo v každém zápase, kde sešívky hrály nerozhodně nebo dokonce prohrály, k poškození Slávie a nutkání by se muselo opakovat o evropském poháru nemluvě. Co se týká FIFA tak přichází o autoritu. Stala se zjevná chyba a měl přijít trest. Rozhodčí včetně pomezních zákaz řízení mezinárodních utkání FIFA, UEFA na dva roky. Henry za nesportovní chování zákaz startu na finalovem turnaji v JAR. Tým Francie za nesportovní chování hráče snížení premie za postup na závěrečný turnaj o 30 %. Morálka není špatná věc, ale strach z trestu ji musí doplňovat.


pesfilipes 
re: Žádný nový zápas

26.11.2009 13:40

1.nesouhlasím s var.nesehrání nového zápasu. jak jsem zmínil, na základě chyby sudího jej nařídit JEDNOZNAČNĚ NELZE, ale kdyby se obě federace kladně vyjádřily, pak i FIFA svolila. 2.ty sudí bych asi popravdě nekamenoval. 3. přesně tak, Henryho bych vopálil na 10 zápasů, tedy max.počet z.na MS.


filipkaran 
Co se stalo, to se stalo...

26.11.2009 16:02

Opakování zápasu by znamenlo nový fotbalový precedent, tudíž by to ovlivnilo všechny budoucí zápasy. Já zastávám názor,že co se jednou odehrálo, už se nikdy nedá vrátit. Ikdyž, v mládí jsme po jednom turnajovém zápase také chtěli podat stížnost, když nám rozhodčí(trenér soupeře) nastavil asi deset minut namísto tří a místo výhry jsme dvakrát inkasovali a prohráli...Ach, kde je to mládí :)


gero 
re: Co se stalo, to se stalo...

26.11.2009 23:18

U nás to zas bylo naopak :-).Hráli jsme 1.A třídu a prohrávaly v "derby" doma 0:1,důležitej zápas my u dna,hosté na špici.Rozhodčímu asi připluli kapři,tak nastavoval asi 10 min,dokonce bylo slyšet jak říkal našim "tak už kurva spadni v 16tce" což se nakonec stalo :-).Penalta ! Na stadionku se to začalo rvát (přijelo dost hostí),musela přijet Policie a uklidnit to,penalta-gol na 1:1,a mlelo se to zase :-).My už se řechtali jaká to byla fraška,ale nikdo si s domácích nedovolil říct,že by se to mělo opakovat,dostal by přes hubu ! Což tak Henry,ten by skončil asi jinak,čímž ho neomlouvám.


matjo 
Já nevím

26.11.2009 21:41

Dlouho jsem přemýšlel na koho hodit kámen (Henry, rozhodčí, FIFA) až jsem si vzpomněl na zápas krajského přeboru, ve kterém jsem obešel brankáře a trefil jsem obránce stojícího na čáře do hrudi... Rozhodčí pískl penaltu, pro údajný zásah ruky. Stav 0:0, šel jsem za rozhodčím, aby penaltu zrušil, že to ruka nebyla. Neřekl mi nic nového - jednou ji pískl a hotovo. Je to pět let, v zápase o nic nešlo, vyhráli jsme 5:2 a stejně si dodnes říkám, proč jen jsem tu pentli proměnil. Nic mi nebránilo v tom, poslat merunu mimo, nebo nad, pomalu na golmana... Neudělal jsem to a dodnes mě to mrzí. Fotbal je kolektivní sport, cítil snad Henry odpovědnost za spoluhráče, za postup, za Francii? Henry asi vůbec neví co je odpovědnost. Doufám a věřím, že svědomí s ním mlátí, že vstává s vědomím co způsobil a má těžký spaní a bude ho mít dlouho, protože Platini spí jistě jak kotě. Nevím co jistým osobám bránilo v tom "vzít to na sebe". Nechci se smířit s tím, že utkání prostě nešlo opakovat. Šlo...


pesfilipes 
re: Já nevím

27.11.2009 08:44

Ale o tom ten článek právě přece je - už podle názvu! Proč fifa a uefa dává fešákům a sudím na rukávy loga respect a fair play, když obecně všelidově celosvětový povědomí je v duchu - "udělal a nepřiznal by to každej" a fifa i uefa jdou tomuto názoru naproti?


matjo 
re: re: Já nevím

27.11.2009 09:40

Je to jak píše Bruska... udělat z toho exemplární případ a zavalit Henryho a Francii postihama... Největší potupu však fotbalovým federacím jistě chystá TV zNOVA, která jim v prosinci udělí populární ocenění Citrón roku.