PYRO - a jak dál?

<< Zpět na článek

Diskuze k článku


Přidej nový komentář
Spartakus10 
Pyro a choreo ano

06.03.2007 07:37

Já si spíš myslím,že je dobré zakázat takovou pyrotechniku,která lítá z ochozů,např.u bezdomovců ze Strahova.Nemá s fotbalem nic společnýho to,když pár s prominutím vymatlanejch hlav hází dost nebezpečnou pyrotechniku na chlupatý(i když sem Sparťan a flojdy nemám zrovna v lásce),toto konání nemá s fotbalem co dělat.Ano,věci jako bengálský ohně,barevný dýmovnice a jiné druhy této pyrotechniky k choreu patří,takže bych apeloval na klub,pokud mu o jeho fanoušky jde,aby měl s fans dohodu a přísun pyrotechniky na stadion by nějakým způsobem kontroloval.Prostě bych zakázal pouze tu pyrotechniku,která neslouží k povzbuzení a k navození atmosféry,ale má za cíl spíš zranit,či ještě víc rozdráždit chlupatý...ten pohled na nás,fanoušky,by byl hned lepší.


recchi 
re: Pyro a choreo ano

06.03.2007 12:15

Mám obavu, že je jednou dané,m co se bude a co ne a tak něco doporučovat, zvláště našemu vedení je asi zbytečné. Myslel jsem jen to, že po zákazech, které jistě přijdou, nemá cenu rezignovat. To, že jsou barevné ohně hezké nezpochybňuju..


Fotr 
re: Pyro a choreo ano

06.03.2007 12:25

Nějak nechápu, která pyrotechnika slouží k povzbuzování! K spoluvytváření chorea ano, ale jak pomáhají dělobuchy, dýmovnice a jiné prostředky k fandění fakt nevím.


Spartakus10 
re: re: Pyro a choreo ano

06.03.2007 15:58

no právě,ty se akorát tak hážou po flojdech a proto bych zakázal dělobuchy a zbytek bych normálně dovolil


lucifer.pekelny 
:-)

06.03.2007 08:04

No vidíš, jak ti jde k duhu, když jsi nemocen a můžeš se doma věnovat literární činnosti! Tak piš,piš, dokud máš kašílek! :-)


Jumbo1 
PROTI ZÁKAZU

06.03.2007 08:08

Souhlasím s tebou, recchi, v tom, že dýmovnice v sektoru jsou pěkně na hovno.Já jsem si v Kladně dal plnej nádecfh a nebylo to příjemný, toho kdo to odpálil bych nakopal víš kam. Na druhou stranu si ale myslím, že pár ohňů a nějaká ta římská svíce a fontánka nemůžou uškodit. Světlice dokonce ani nejsou nebezpečný, sám jsem ji už několikrát měl v ruce, takže vím o čem mluvím. Krom toho, nebude třeba pyro na Spartě (tady je nutno připomenou že úplný zákaz pyra už tu před pár lety byl, a některé kluby si na domácí zápasy vyjednaly výjimku, čili to nebude tak horký), ale na venkovních zápasech ano. Kontroly na některých stadionech jsou k smíchu - záměrně nepíšu na kterých, sám už jsem si pronesení pyrotechniky párkrát vyzkoušel a jde to, krom toho kotelníci mají ještě jiné metody jak pyro dostat na stadion. Navíc postižen bude v tomto případě domácí klub jako pořadatel za nedostatečnou pořadatelskou službu, takže fanoušci tím poškodí jedině soupeře takže si myslím že zákaz nebude tak horký, příp si silnější kluby stejně výjimky vyjednají.


SKS4everAndEver 
nechci nějak rejpat

06.03.2007 10:10

ale při schůzce zástupců českejch klubů byl nejvíc jednoznačně proti zástupce Sparty, který by to snad vyhrotil až na typ Anglie, že by všichni seděli při utkání na zadku. Křetínskej vám chce prostě za každou cenu udělat ze stadionu kostel, P.S: Derby bez ohňů a super chorea, neumím si představit


recchi 
re: nechci nějak rejpat

06.03.2007 12:12

máš bohužel pravdu, my víme co ten náš brněnskej hejsek dokáže..


Dynamo 
Zakázat

06.03.2007 10:55

Jsem fotbalovej maniak, fotbal miluju ale tohle mi přijde dost nebezpečný. Zažil jsem mnoho zápasů v Itálii, a neumím si představit že by na San siru povolili nějaký ohně. Prostě se fandí zpívá mává vlajkama a není potřeba tohohle. Celostadionové choreo podporuji a líbí se mi ale ohně kdepak, podle mě je to hloupost.


paolo.maldini 
re: Zakázat

06.03.2007 12:21

a cim asi fanousci interu trefili didu pri semifinale lm? :-O


recchi 
re: Zakázat

06.03.2007 12:25

Dynamo 
re: re: Zakázat

06.03.2007 23:40

to je minulost...ted uz je to zakazany


paolo.maldini 
re: Zakázat

06.03.2007 12:26

jeste mrkni na tohlehttp://youtube.com/watch? ...


abdul 
re: Zakázat

06.03.2007 18:11

Tak takovy chytraky mam nejradsi. Bud si v Italii nikdy nebyl nebo jsi slepej.


Dynamo 
re: re: Zakázat

06.03.2007 23:40

hm pet mesicu tam bydlet je malo...videl sem asi 20 zapasu nazivo


abdul 
re: re: re: Zakázat

07.03.2007 00:43

Tak takovy pohadky vykladej Kretinskymu pred spanim. Za dvacet zapasu v Italii si nevidel ohne. Dovol abych se zasmal. Ty vlastne jinde pises, ze se soustredis jen na deni na hristi a nevnimas okoli, tak to potom chapu, ze sis jich nevsim.


Dynamo 
re: re: re: re: Zakázat

07.03.2007 17:37

chces poslat fotky nebo videa? treba ze San sira, neni na nich jedinej ohen...protoze proste sou takovy opatreni ze te tam s tim nepusti..kontroluje Te napred poradatel a pak policie..byl sem hned vedle kotle a nic takovyho by tam nepripadalo v uvahu, jinak by tam ty lidi snad uhoreli


taborita1 
re: re: re: re: re: Zakázat

07.03.2007 17:51

Na San Siru nejsou ohně...si děláš prdel, ne ? Tady máš videa a mudruj... http://youtube.com/ watch?v=pl2dfeUsByI http://yo utube.com/watch?v=8mnnlMg_Ogchttp://youtube.com/watch? ...


black_gamespot 
Jsem pro zakaz

06.03.2007 11:51

Je imho celkem jedno jestli bude mezi par tisicema divaku nekolik svetlic nebo ne. Dokud se nezacne pausalneji fandit, tak je to o nicem. Jenze masovejsi fandeni je otazka jeste minimalne 5 let ... :(


recchi 
re: Jsem pro zakaz

06.03.2007 12:22

Nevím, jestli 5ti let, jde spíš asi o to ujasnit si otázku priorit.U verbálního povzbuzování to není o financích, ale o tom něco vymyslet. Zatim máme jen SPARTA - PRAHA což zní tak, že si tleskáme. Ale to má dneska každý druhý mančaft, např. dobrá hymna jako chorál, to je asi v říši snů a přitom se k našim barvám hlásí desetitisíce fandů. Že by nikdo nic nevymyslel?


ŠIMI49 
San Siro....

06.03.2007 14:36

Během zápasu ne - před a po zápase ,vítězném proč ne ?? V Miláně díky naší ,,pyro,, se nastavovala 1.půle a dostali jsme v nastavení gól ....


bydzjaACS 
ACS

06.03.2007 16:46

byl bych proti zákazu pirotechniky jelikož si nedove¨du představit chorea bez ohnů,dýmovnic atd.....


abdul 
...

06.03.2007 18:02

myslim, ze s tema dymovnicema delas z komara velblouda, driv kdyz sem jeste chodival do kotle, tak sem se jich nadejchal nescetnekrat a nikdy se mi nic nestalo. navic je michas do tematu, ktery s tim nema nic spolecnyho, protoze dymovnice nebyly tolerovany nikdy(myslim ty protitankovy nebo valce) a kdyz se pouzivaly, tak vzdy pres zakaz. ten tvuj sen o tom, ze to tu bude jak v Anglii je síce peknej a ja bych se z fleku vzdal veskerejch choreografii, pyrotechniky atd. kdyby to tu melo bejt takovy jako tam. Ale takovy to tu nebude nikdy, uz proto, ze ve vetsine zapasu chybi naboj, kterej by te vyhecoval a dokazal te poradne vtahnout do zapasu. Navic kdyz fandis a kolem tebe je pusto, prazdno, tak je to takovy divny. Pro me jsou pyrotechnicky efekty jednou z mala veci, kvuli kterejm jeste stoji za to si na ten stadion sednout. Na fotbal se vetsinou koukat moc neda, protoze to bejva dost casto pekna nuda.


xployd 
re: ...

06.03.2007 18:14

souhlasim, navíc světlice ještě nikdy nikomu snad neublížila akorát ten popel z toho trochu pálí když stojíš pod tim -), hlavně když kotel nějaký ohně zapaluje tak tam čumí celá protější tribuna a fotbal nikdo nesleduje - je to prostě zpestření. Až jednou bude v čechách stadion plnej fanoušků jako v Anglii a ztrhujícího fotbalu tak budu souhlasit s tim, že tam choreo ani nebude třeba... jenže s Anglií se nemůžem rovnat v ničem. Nejhorší je že o těhle trapnejch zákazech rozhodujou lidi který akorát na ten fotbal čuměj a jenom občas zatleskaj... pak to odserou fanoušci!


Milous 
Souhlasim s recchim

06.03.2007 19:13

Souhlasim s recchim,ze je pyro a pyro.Vypada to efektne,ale musi u toho byt zaplneny stadion.Nastupy muzstev napr. v Liverpoolu,kdy kazdy zpiva hymnu a kdy kazdy ma nad hlavou salu je vic nez uchvatny.Ostatne cela atmosfera v Anglii je uzasna a to i bez chorea.Na druhe strane musim rict,ze pokud chce PCR udelat neco pro bezpecnost na stadionech,tak zakaz pyra je trosku mimo misu,bo si myslim,ze by se mohli zamerit na uplne jine a podle mne podstatnejsi problemy.


palec 
re: Souhlasim s recchim

06.03.2007 23:07

Tak nějak nechápu, proč přirovnáváte pořád naší ligu s anglickou...? Ty i recchi... Den a noc... To o zákazu pyra je z hlavy Lubase, ne PČR... Těm se to jen moc dobře hodí do karet. Jinak k té schůzce pražských klubů kvůli pyru...Ani se nedivím, že náš zástupce byl proti. Pan Dr. Prask je největší kokot co je. Jinak dnes padl definitivní zákaz veškeré pyrotechniky v 1. a 2. lize. A ten chytrák co tu básní o Itálii bez pyra by se měl nejdřív informovat a ne ze sebe hned dělat debila.


acskncl 
Proti zakazu

06.03.2007 19:54

Jsem jednoznacne proti zakazu. Jesi nekomu vadi cmoudici dymovnice, ma si dat pres pusu salu a ma klid. S Anglii se nikdy srovnavat moc nebudem, plnej stadion choral asi jentak zpivat take nebude, tak je potreba to choreo a ohne a svetlice.


Rave1893 
Co vlastně chceme..?

06.03.2007 22:32

Nelze nevnímat co se na Spartě, ale i všeobecně s fotbalem v Evropě, poslední léta děje. Řadím se mezi fanoušky, který nikdy nebude tzv. "fandou dobrého fotbalu", nikdy nebude říkat Letné "Toyota aréna" a nebude nekriticky přijímat jakéhokoliv hráče, který oblékne rudý dres, či jakéhokoliv trenéra. A to z jediného důvodu, Sparta pro mě v 90.letech byla víc než fotbal. Byl to druh zábavy, byl to druh věrnosti zděděný po několika generacích, ale v prvé řadě druh atmosféry spjatý s každým zápasem, který jsem prožíval s reprezentanty mého města. Po zavedení volného pohybu pracovních sil v EU a agresivního nástupu komerce v tomto sportu, se stalo s fotbalem něco smutného. Fanoušci si již nemohou k hráčům vytvořit žádný vztah, protože odcházejí po dvou sezónách, prodávají se historické symboly i slavná jména stadionů. Čím dál větší úspěch přináší "normalizace" chování fanoušků na utkáních, vytvářená pokryteckými byrokraty, kteří se snaží nalákat na stadiony skupiny lidí s co nejvyššími příjmy, který jsou ochotni platit předražené lístky na LM, na úkor atmosféry. Proč nakonec nezrušit sektor kotle a nahradit ho sektorem pro rodiny s dětmi, a ty tam nalákat na řeči o bezpečném stadionu bez světlic, čert vem, že pyrotechnika na Letné snad nikdy nikoho nezranila? Proč neokřikovat vulgarity a tvářit se, že naše děti je ze škol neznají? Proč nefandit českému týmu plnému hráčů černé pleti a tvářit se, že černá není bíla, a jsou to typičtí reprezentanti našeho města? Proč nevytvořit takovéto sterilní prostředí na každém stadionu, když většina lidí by byla kvůli "dobrému fotbalu" snad ochotna zpívat na Letné i "častušku"...?


Dynamo 
re: Co vlastně chceme..?

06.03.2007 23:46

ehm...fotbal je predevsim zabava...a vsechny uspesnejsi fotbalove kluby jsou vedeny jako podnik..je to takova tovarna na jisty druh zabavy...hraci jako zamestnaci se chovaji zcela racionalne a odchazeji za lepsim ven..u nas nikdy nebude fotbal na takove spolecenske urovni aby na nej chodili masy..proto nikdy nebudou hrat nejlepsi hvezdy u nas..ja chci videt fotbal jako kvalitni zabavu, coz pro me znamena makat na doraz mozna nejaky goly a takticka a technicka vyspelost..kdyz ja sleduju zapas tak po case prestanu vnimat okoli a sleduju pouze deni na hristi..pak je jedno kolik je na stadionu lidi..je to zvlastni ale je to tak..takze pokud tech symbolickych 11 cernejch bude makat a hrat lip nez zlutejch nebo bilejch prazaku tak budu spokojenej


abdul 
re: re: Co vlastně chceme..?

07.03.2007 00:40

Tak to ti gratuluju, ses asi nejvetsi fotbalovej fanousek na svete. Neznam nikoho jinyho, kdo by pri sledovani nasi ligy prestal vnimat okoli a soustredil se jen na deni hristi. Nebo uzivas naky pekelny sedativa.


Jablkon 
re: re: Co vlastně chceme..?

09.03.2007 09:58

Prave kvuli lidem s takovou naturou, jako mas ty, tady nebude nikdy atmosfera jako v Italii nebo nekde jinde


tony91 
Policie a Svaz názor 8)

07.03.2007 00:42

Policie ČR ať jdou konat svou práci a neserou se do fotbalu a Svaz udělá všechno proto aby jsme skončili jak na slovensku prostě skončit mezi nejhoršími ligy v Evropě =) ale jinak už se už těším na choreo ale víc na ten fotbalek ... SPARTA 4EVER


Ludva 
Proti zákazu

07.03.2007 10:25

Jsem jednoznačně proti zákazu, zvláště pokud je to domluveny s vlastnim klubem nevidim v tom sebemensi problem. Je to pekná vec, ktera dokresluje atmosferu na stadionu a mela by i pusobit na divaky v oblasti fandeni. To same choreo z papiru a podobne veci, jsou nastrojem jak semknout fanousky, podivat se na neco peknyho a vytovrit fotbalovou atmosferu, ktery se me osobne libi. Je jasny, ze zaklad je fandeni hlasove, ale to je zase jina kapitola. Co se tyka te Anglie tak nevim co na ni furt vidite. Mel jsem asi smulu (jeste to byla LM, takze to se neda asi srovnavat s anglickou ligou), ale byl jsem vsehovsudy na 2 zapasech v Anglii a byl to bes, prezrany rodinky s popcornem, ktery jen sedej a obcas zafandej, predrazeny vstupny a suvenyry. Tovarna na zabavu. Dekuju, nechci. Řecko, Italie nebo i to Španělsko, to je jiná třída...nehledě na Argentinu:)) To je samozrejme zase o mentalitě.


Energetik 
re: Proti zákazu

07.03.2007 11:20

"pusobit na divaky v oblasti fandeni" - Ludvo, kdyz na tebe to porad nejak nepusobi ;-))))


Energetik 
re: Proti zákazu

07.03.2007 11:25

Tak smulu si mel, protoze v Premiere League je atmosfera opravdu o necem. Tam v tom prostredi choreo rozhodne nechybi, ani svetlice. Ale jak tu bylo x-krat receno, je to trochu jiny svet. Tady jsou podminky jine. Ohne se k fandeni v posledni dobe hodne zaclenily a nejen na Letne se staly jakymsi koloritem. Proto bude skoda, pokud se to zakaze, na druhy strane zily mi to trhat nebude, s tim nic nenadelam. Sva kotelnicka leta mam za sebou a v ty dobe se hazely maximalne delobuchy, sem tam probehla "rimska" svice. Nebyla zadna kartonova chorea atp. Jasne jina doba, ale krasna doba. Atmosfera se dala udelat i bez toho. Sumasumarum - spis mi prijde skoda rusit neco, co na Letne funguje. Jinymi slovy, at si o tom na vlatnim stadionu rozhodne klub. Pokud dokaze zajistit jakousi "miru bezpecnosti" vuci tem, kterych se to netyka, tak nevidim duvod, proc by se to melo rusit "plosne".


Pepinho 
já bych to nechal

07.03.2007 22:43

od toho je to kotel dyž se tam dělaj chorea a ohně jasně zažil sem třeba na derby že to chlapovi hodili na hlavu ale to je nehoda dyž to nebudu zapalovat po deseti pivech tak to bude ok.......těším se na ligu!!! a chce to novou hymnu nebo vybrat nějákou starší


Senior 
Zlatá slova, moudrý recchi!

09.03.2007 15:16

Na Kladně to bylo opravdu šílené. Po odpálení dvou světlic a dvou dýmovnic jsem byl špinavý jako prase a ještě v autobuse mířícím na stanici metra Dejvická jsem sám sobě smrděl jako tchoř. Můj názor je tedy jasný: S dýmovnicemi a světlicemi ať jdou ti mladí pyrotechnici do wole prdele. Římské svíce, prskavky a podobné píčoviny mi nevadí, ale opravdu nevidím důvod, proč bych se měl na fotbale dusit kouřem, nevidět přes dým na hrací plochu a ničit si své značkové oblečení.


pesfilipes 
re: Zlatá slova, moudrý recchi!

06.04.2011 22:43

:-))


_ACS_CL_ 
PrOč?????

14.03.2007 16:42

Tuhle zprávu jsem nechtěl nikdy slyšet :'(:'(:'( proč jako???to jsou fakt D******!!!!!!!!!!!!!!!! jako že to zakázali v itálii(San Siro,atd..) to jsem těžce přecházel,ale že i u nás no jsem brečel :( Ted budu čekat jestli to zakážou i v niších soutěžích(devize,kraj):(((( ( Č***** HNUSNÝ!!!!!!!! :( čuACs DS_čl