Krupi | 31.07.2018 11:09

Přišel nám na redakční mail příspěvek jednoho z fanoušků k aktuální situaci ve Spartě, který odeslal i samotnému klubu s tím, že pokud nebudeme mít problém ho také zveřejnit, bude rád. Problém nemáme a tak ho zveřejňujeme v plném znění.

Vážené vedení Sparty,

Dovolte mi, abych v následujících několika řádcích vyjádřil své pocity ze současného stavu mého oblíbeného klubu. Je mi 29 let, na Spartu chodím se svým otcem od dětství, posledních 6 let jsem pravidelným majitelem permanentky. V mladších a starších žácích jsem za Spartu hrál. Tehdy jsme nebyli úplně super parta, nebyli jsme extra silný ročník, ale jestli nám něco trenéři pokaždé vtloukali do hlavy, bylo to to, že na hřišti se musí nechat všechno. Sparta je nyní jiná, než jak si ji pamatuji, když jsem ji začal sledovat v době pánů Mistra, Siegla, Lokvence a dalších. Sparta je nyní více obchodní značka, firma, než klub.

Proto bych se vás, vedení Sparty, rád zeptal, jaké jsou vlastně cíle, společnosti AC Sparta Praha? Pokud vím, cílem většiny obchodních společností je tvorba zisku Ve sportu se samozřejmě situace trošku mění. Kromě snahy o udržení vyrovnaného hospodaření bych si myslel, že součástí cílů fotbalového klubu bude i přinášení radosti a hezkých zážitků svým fanouškům, příznivcům, podporovatelům a v neposlední řadě sponzorům.

Jak si myslíte, že se vám v poslední době daří plnit tyto cíle? Bohužel se mi nepodařilo dohledat výroční zprávu z posledního roku, nicméně příjmy od nás, fanoušků klubu, budou jistě v řádů několika desítek milionů pouze na vstupném. O nákupu propagačních předmětů nemluvím.

V následujících řádcích degraduji svůj citový vztah ke Spartě na vztah pouze obchodní, třeba to pro vás bude lépe pochopitelné. Od Sparty si každý rok kupuji permanentku, tedy v podstatě službu v podobě zážitku. O ceně permanentky pro letošní rok, po obzvlášť povedené loňské sezóně, se šířit nebudu. Umíte si představit, že většina zážitků nepřináší moc radosti. Neodvážil bych se hodnotit, nebo posuzovat obchodní činnost vedení klubu. Nejsem akcionář a tudíž mi to nepřísluší. Nejsem ani obchodní partner, či sponzor. I když ani ti zřejmě nebudou současnou situací příliš potěšeni. Osvojuji si ovšem právo hodnotit to, za co si jako divák platím a s tím nemohu být z žádného úhlu pohledu spokojený.

Co tedy vlastně jako zákazník za své utracené peníze dostávám? Zhruba jednou za 2 týdny 90 minut podívané na často nepohledný sportovní výkon, bez většího zápalu a snahy zúčastněných. Tuto podívanou sleduji z prostoru, který je již několik výrazně zastaralý. Zlepšení komfortu pro běžné návštěvníky je minimální. Občerstvení je na naprosto ubohé úrovni (srovnejme například s nabídkou na stadionu rivala z Edenu, nebo v aréně hokejové Sparty, obojí je někde úplně jinde). Chápu, že vybudování VIP skyboxů je prioritou, protože několik milionů korun ročně za pronájem je částka, kterou z běžného fanouška zkrátka neuvidíte. Běžný fanoušek, jako jsem já, vám ročně přinese jen pár tisíc korun a kvůli těm není třeba se o něj nějak zvlášť zajímat, že?

Uvědomte si prosím, že běžných fanoušků, je nás naprostá většina. Hřešíte pouze na náš klubismus, který se předává z generace na generaci. Hřešíte na to, že fanoušci budou na Spartu chodit, i kdyby hrála druhou ligu. Uvědomte si ale také, že nyní děláte vše pro to, aby toto skončilo.

Nedělám si velké iluze o tom, že si někdo z vás, vedení Sparty, tento vzkaz přečte, přesto jsem ho napsal a v poslední špetce naděje věřím, že se jednou situace zlepší. Věřím, že jednou budu chodit na podívanou, kde uvidím 11 mužů v rudém dresu, kteří do posledního zbytku sil bojují o co nejlepší výsledek, i když se herně nebude dařit. Věřím, že jednou bude Sparta znovu klub, ze kterého budou mít mužstva alespoň v České republice respekt a případný bod ze vzájemného zápasu budou brát jako obrovský úspěch. Věřím, že jednou se mi jako fanouškovi dostane trošku většího komfortu v podobě nepáchnoucích toalet. Věřím, že jednou si budu moct dát na stadionu o poločase chutnější občerstvení, než mastnou klobásu, na několik způsobů, či párek v rohlíku, na což nebudu muset strávit 20 minut ve frontě.

Za to, že stále věřím, mě čeká spousta posměšků, spousta nejapných poznámek a podobně od mého okolí. Vydržím to, protože pro mě Sparta není obchodní firma, ale něco víc. Zkuste k tomu alespoň v něčem přistupovat podobně, jako my fanoušci.

Děkuji.

S pozdravem

Krupi

Krupi | 31.07.2018 11:09 Vstoupit do diskuze
39